ECOseries
Un dia a les curses
D'ençà del 2011, les ECOseries fan bandera de l'eficiència
Cal mantenir un ritme constant i mirar de fer baixar el consum
Córrer sense consumir gaire. Vet aquí un oxímoron que ja no ho és tant. Perquè d'ençà del 2011 existeix un campionat que fa bandera de l'eficiència. S'anomena ECOseries, i L'Esportiu va tenir l'oportunitat de participar en l'última prova del curs –al final de setembre, al Circuit de Barcelona-Catalunya– dins el Quadis Mercedes Eco Team. Vam descobrir de primera mà que les ECOseries permeten participar en una competició amb un cotxe estrictament de sèrie –en el nostre cas, un Mercedes CLA 220 d, amb unes emissions de CO2 de només 111 g/km– a persones que no estan ficades en el món de les curses. Persones com l'Albert Salazar, l'actor de La Riera, de 20 anys, que competia convidat per l'organització i va gaudir del doble repte de mantenir un ritme constant i mirar de fer baixar el consum.
El Quadis Eco Team també està format per conductors amateurs, per bé que l'equip té poc a envejar a un d'oficial. El cap de files és Sergi Giralt, tricampió de les ECOseries, que a Montmeló es va imposar en l'apartat d'elèctrics en l'estrena en competició de l'Smart Fortwo elèctric. “Cal ser molt precís, tenir un bon tacte de peu i usar poc el fre. Qui digui que no es corre és que no ho ha provat; es corre molt perquè als revolts hi ha moltes inèrcies”, afirma. Els altres pilots de Quadis, Albert de la Torre (Mercedes A 200 d) i Magda Oliver (C 220 d; una infermera “malalta del motor”), van fer el doblet en regularitat, però el reglament els penalitzava en consum. “És una de les coses que hem de canviar”, reconeix Àlex Romaní. Aquest any la seva empresa, Rallyclassics, ha assumit l'organització de les ECOseries “amb il·lusió i amb previsió que vagi cap amunt”. L'invent de la Federació Catalana d'Automobilisme potser es va avançar al seu temps, però ara comença a madurar, i al pàdoc del Circuit es van aplegar una vintena de cotxes. Disposats a fer molt més que córrer.