El Circuit respon amb dades
Motor. Amb el 89% d'ocupació, 552.000 espectadors, disset cites competitives per a l'any vinent i una nova variant per al GP de motociclisme
La reivindicació del Circuit de Barcelona-Catalunya com a estructura bàsica per a l'esport i l'economia de Catalunya supura en el balanç del 2016 que fan els responsables de la instal·lació. I més ara que poden presumir del premi a la sostenibilitat i a la preservació del medi ambient concedit en el GP de Catalunya de motociclisme.
Quan la CUP en va proposar el tancament, el Circuit no va respondre. Ho fa ara amb les dades del 2016, que són més o menys les habituals, però que contradiuen de ple aquells “dos dies l'any” que va esmentar la diputada Mireia Boia. 328 dies d'ocupació i 552.061 espectadors, amb els de la F-1 (165.029) i els de Moto GP (176.900, amb 99.575 diumenge) al capdavant.
Del calendari del 2017, destaquen tres aspectes. Dos ja es coneixien –torna Esperit de Montjuïc el 8 i 9 d'abril, i el mundial de ral·licròs passa del setembre a l'1 i 2 d'abril– i l'altra és la incorporació de l'Electric GT Championship, un campionat de vehicles esportius amb el fabricant Tesla com a suport.
Tornen les dues tandes de test de la F-1, al febrer i al març. És novetat la instauració d'un premi de periodisme esportiu que durà el nom de Carlos Castellá, periodista especialista en competició que va morir el maig passat. Estarà obert a estudiants de periodisme que presentin un reportatge dels test de F-1.
Nova variant de Moto GP
Després de l'accident fatal de Luis Salom en l'últim GP de Catalunya s'ha arribat a l'acord amb la FIM per utilitzar el traçat de la F-1, amb la variant de CaixaBank que escurça la recta prèvia i obliga a una frenada més forta i aprofita la xicana de sortida de l'estadi, però l'avança uns metres per facilitar l'entrada al carrer de boxes. Amb aquesta variant, el traçat de Moto GP tindrà 4.652 metres i estarà enllestit al febrer, quan comença l'activitat forta.
32 milions en sis països
La consultora i assessora Nielsen Sports, especialitzada en mesures d'impacte d'esdeveniments esportius, ha realitzat un estudi sobre el seguiment en els mitjans d'Anglaterra, Alemanya, França, Itàlia, Holanda i l'Estat espanyol dels GP de F-1 i Moto GP i de la prova del mundial de ral·licròs que ofereix com a dades més rellevants que els tres esdeveniments van ser vistos en directe per 32 milions de teleespectadors en aquests sis territoris, als quals s'han d'afegir 10 milions més que els van veure en diferit. 226 milions han vist els resums d'imatges i 25 milions van seguir algun dels esdeveniments mitjançant les xarxes socials. Les tres curses van generar 1.372 notícies.