Fórmula 1
Pretemporada
Williams prem l'accelerador i McLaren no alça el cap
Fórmula 1. Massa confirma la fiabilitat de l'FW40 amb el millor temps del dia i 168 voltes al Circuit de Barcelona-Catalunya, mentre que el motor Honda torna a deixar Vandoorne a l'estacada
Williams i McLaren van ser la cara i la creu, respectivament, en el començament de la segona tongada de testos al Circuit de Barcelona-Catalunya, que s'allargarà fins divendres. Felipe Massa es va erigir en l'home del dia, amb el millor temps i, ni més ni menys, que 168 voltes (782 quilòmetres; és a dir, més de dues curses i mitja), les mateixes que Sebastian Vettel (Ferrari). En canvi, Stoffel Vandoorne va tenir una altra avaria en el motor Honda, la tercera en cinc dies de proves. Amb un motor nou, el belga va acabar la jornada amb 80 voltes, però va perdre mitja jornada. El programa de l'equip es va haver de limitar a recollir dades, per avaluar la correlació amb les simulacions de la fàbrica; res de pensar a esprémer el potencial de l'MCL32 ni a avaluar el seu desenvolupament. McLaren confia en l'arribada de l'especificació definitiva del propulsor japonès per redreçar els problemes, però el director esportiu, Éric Boullier, reconeixia ahir que la pressió és “màxima”: “Això és la F-1, estem competint i hem de rendir”, va reblar.
En canvi, al migdia Massa va fer un assaig de qualificació, amb pneumàtics supertous, que el va deixar a tot just 21 mil·lèsimes del millor temps de la setmana passada, establert per Bottas, amb els ultratous. A la tarda, el brasiler va fer “més d'una cursa” i va acabar empatat a voltes amb Vettel.
Ferrari, favorit
Sense fer gaire soroll, Ferrari continua sorprenent, fins al punt que Lewis Hamilton s'atreveix a atribuir a l'equip italià el rol de favorit, al davant de Mercedes. Tal vegada siguin ganes de parlar massa, però el cas és que Ferrari encara no ha muntat els compostos més tous i l'SF70H matxuca les voltes com un rellotge. Amb pneumàtics tous, Vettel també va baixar d'1:20 ahir, igual que Daniel Ricciardo (Red Bull). L'australià ho va fer amb els ultratous, en el segon intent –en el primer, havia sortit de la pista al quart revolt.
En canvi, Mercedes va tenir un dia discret. Al matí, Hamilton va tornar a assajar l'aleta dorsal al capó motor, però va plegar quan encara faltava una hora perquè els mecànics poguessin reparar el fons pla i deixar el cotxe a punt per a Bottas, que a la tarda va fer 86 voltes i amb prou feines va baixar d'1:21. Amb els mateixos pneumàtics, va quedar a un segon rodó de Vettel.