Fórmula 1

Fórmula 1

Pretemporada

Williams prem l'accelerador i McLaren no alça el cap

Fórmula 1. Massa confirma la fiabilitat de l'FW40 amb el millor temps del dia i 168 voltes al Circuit de Barcelona-Catalunya, mentre que el motor Honda torna a deixar Vandoorne a l'estacada

Willi­ams i McLa­ren van ser la cara i la creu, res­pec­ti­va­ment, en el començament de la segona ton­gada de tes­tos al Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya, que s'allar­garà fins diven­dres. Felipe Massa es va eri­gir en l'home del dia, amb el millor temps i, ni més ni menys, que 168 vol­tes (782 quilòmetres; és a dir, més de dues cur­ses i mitja), les matei­xes que Sebas­tian Vet­tel (Fer­rari). En canvi, Stof­fel Van­do­orne va tenir una altra ava­ria en el motor Honda, la ter­cera en cinc dies de pro­ves. Amb un motor nou, el belga va aca­bar la jor­nada amb 80 vol­tes, però va per­dre mitja jor­nada. El pro­grama de l'equip es va haver de limi­tar a reco­llir dades, per ava­luar la cor­re­lació amb les simu­la­ci­ons de la fàbrica; res de pen­sar a esprémer el poten­cial de l'MCL32 ni a ava­luar el seu desen­vo­lu­pa­ment. McLa­ren con­fia en l'arri­bada de l'espe­ci­fi­cació defi­ni­tiva del pro­pul­sor japonès per redreçar els pro­ble­mes, però el direc­tor espor­tiu, Éric Bou­llier, reco­nei­xia ahir que la pressió és “màxima”: “Això és la F-1, estem com­pe­tint i hem de ren­dir”, va reblar.

En canvi, al mig­dia Massa va fer un assaig de qua­li­fi­cació, amb pneumàtics super­tous, que el va dei­xar a tot just 21 mil·lèsimes del millor temps de la set­mana pas­sada, esta­blert per Bot­tas, amb els ultra­tous. A la tarda, el bra­si­ler va fer “més d'una cursa” i va aca­bar empa­tat a vol­tes amb Vet­tel.

Fer­rari, favo­rit

Sense fer gaire soroll, Fer­rari con­ti­nua sor­pre­nent, fins al punt que Lewis Hamil­ton s'atre­veix a atri­buir a l'equip italià el rol de favo­rit, al davant de Mer­ce­des. Tal vegada siguin ganes de par­lar massa, però el cas és que Fer­rari encara no ha mun­tat els com­pos­tos més tous i l'SF70H mat­xuca les vol­tes com un rellotge. Amb pneumàtics tous, Vet­tel també va bai­xar d'1:20 ahir, igual que Daniel Ric­ci­ardo (Red Bull). L'aus­tralià ho va fer amb els ultra­tous, en el segon intent –en el pri­mer, havia sor­tit de la pista al quart revolt.

En canvi, Mer­ce­des va tenir un dia dis­cret. Al matí, Hamil­ton va tor­nar a assa­jar l'aleta dor­sal al capó motor, però va ple­gar quan encara fal­tava una hora perquè els mecànics pogues­sin repa­rar el fons pla i dei­xar el cotxe a punt per a Bot­tas, que a la tarda va fer 86 vol­tes i amb prou fei­nes va bai­xar d'1:21. Amb els matei­xos pneumàtics, va que­dar a un segon rodó de Vet­tel.

2n test, primer dia
1r F. Massa (Williams-Merc.)
1:19.726
2n D. Ricciardo (Red Bull-TAG)
1:19.900
3r S. Vettel (Ferrari)
1:19.906
4t L. Hamilton (Mercedes)
1:20.456
5è V. Bottas (Mercedes)
1:20.924
6è E. Ocon (F. India-Merc.)
1:21.347
7è N. Hülkenberg (Renault)
1:21.589
8è K. Magnussen (Haas-Ferr.)
1:21.676
9è D. Kviat (STR-Ren.)
1:21.743
10è S. Vandoorne (McLaren-H.)
1:22.537
11è P. Wehrlein (Sauber-Ferr.)
1:23.336
12è M. Ericsson (Sauber-Ferr.)
1:23.630
13è J. Palmer (Renault)
1:24.790
Encara no estic gaire preocupat, però això és la F-1, estem competint i hem de rendir
Éric Boullier
Director esportiu mclaren
Ara com ara, Ferrari és el favorit. Veient els temps, sembla el cotxe més ràpid
Lewis Hamilton
mercedes
No recordo haver fet mai tantes voltes aquí. Això és molt bo per entendre-ho tot del cotxe
Felipe Massa
williams-mercedes
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.