Toni Bou ‘no limits'
El pilot de Montesa rubrica el seu onzè títol mundial de trial ‘indoor' amb una victòria indiscutible a Niça
Ha guanyat les quatre proves d'aquesta temporada i, als 30 anys, continua sense trobar qui el derroti
Toni Bou (Montesa) va tancar ahir un altre episodi d'èxit en una carrera esportiva que continua sense tenir ni sostre conegut ni data de caducitat. Ahir a Niça va guanyar el mundial d'X-trial i va encadenar el 21è títol mundial (11 indoor i 10 a l'aire lliure) i el que fa 51 de la seva carrera a nivell sènior, comptant campionats d'Espanya, d'Europa i del món, individuals o per equips.
El pilot pierenc de Montesa no ha deixat cap escletxa als seus rivals, entre els quals l'ulldeconenc Adam Raga ha tornat a ser el més consistent, als 34 anys. Bou ha guanyat les quatre proves del mundial i Raga ha estat segon en totes, de manera que la jerarquia del campió (i també la del subcampió) va camí d'allargar-se un any més.
Ahir, a Niça, Adam Raga va tornar a ser segon i va segellar el subcampionat final del mundial. Bou, de fet, ja es va assegurar el títol mundial quan va accedir a la final dels quatre millors. El primer de la classificatòria, però, va ser Raga –5 punts de penalització–, segon va quedar Bou, també amb 5 punts, i rere seu Fajardo –6– i el britànic Dabill –9–, que es va escolar entre els millors en detriment, per exemple, del pilot tarragoní Albert Cabestany, que va ser setè i no va poder accedir a final. En les zones decisives, Bou va seguir exercint la seva tirania habitual i es va imposar per davant de Raga, de Dabill i de Fajardo, que va ser quart.
Ara, l'altre mundial
Amb el campionat d'Espanya a l'aire lliure ja en marxa –Bou el lidera després d'haver guanyat la primera de les set proves– l'altre repte serà l'onzè títol mundial a l'aire lliure (vuit cites, 16 proves), que comença el 13 de maig a Camprodon. En realitat, tanta dificultat requereix el mundial com l'estatal, perquè els rivals són els mateixos i, de fet, les zones en el campionat d'Espanya solen ser menys selectives i els errors es paguen més cars.