PETTER SOLBERG
PILOT DE RAL·LICRÒS
“Com a privat seguiria guanyant”
Ha esperat molt de temps el moment de poder competir amb un equip oficial, oi?
Sí. Hem treballat molt fort durant molt de temps. Estic entusiasmat. Vam estar mirant altres possibilitats, però mai no arribàvem a tancar un acord. A més, volia trobar un equip que volgués guanyar amb mi, i és el que tinc ara.
Ara que és pilot oficial de Volkswagen, l'objectiu de la temporada és clar.
Sóc un pilot oficial, però, en el fons, la meva estructura és la que dirigeix tot l'equip. Encara és el meu equip; els tècnics de Volkswagen s'encarreguen del cotxe, al costat dels meus mecànics, i també fan el desenvolupament amb nosaltres. L'objectiu de la temporada és lluitar per guanyar, però tot plegat va començar força tard.
El Polo GTI RX està basat en l'antic cotxe del WRC?
Sí, està basat en el cotxe de ral·lis de fa dos anys, i l'han modificat per fer-lo més adient per al ral·licròs. Això demana el seu temps, però han fet una bona feina. De fet, el cotxe no té res a veure amb el Polo que pilotava l'any passat el meu company, Johan [Kristoffersson].
Li sap greu haver-se hagut de rendir a l'evidència que amb un equip tot privat ja no podria guanyar?
No, i tant que podria seguir guanyant. Si hagués seguit amb el meu equip privat, hauria millorat el meu cotxe [Citroën DS3] i seria allà. En el ral·licròs és possible tenir un equip privat a dalt de tot.
Encara guarda aquells Citroën amb els quals corria fins ara?
Sí. Un és en venda, refet de dalt a baix. El segon el pilotarà el meu fill Oliver [15 anys] en el campionat noruec de ral·licròs. Ho combinarà amb els ral·lis, que són el que li agrada de veritat.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.