Més motor

Automobilisme

Aquest és l'esperit

Motor. Després d'un any d'absència, torna l'Esperit de Montjuïc al Circuit de Barcelona-Catalunya, el ‘revival' del món del motor per a tots els públics

“Hem fet una atu­rada per arren­car amb més força.” El direc­tor del Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya, Joan Font­serè, va cele­brar amb aques­tes parau­les el retorn a la ins­tal·lació valle­sana de l'Espe­rit de Montjuïc, que aquest cap de set­mana cele­brarà la sisena edició, dos anys després de l'última. L'any pas­sat, el revi­val de l'esport del motor va fal­tar a la cita per un con­flicte de dates, però ara l'entesa entre el Cir­cuit i l'orga­nit­za­dor, l'Escu­dería Targa Ibe­ria, és total. De moment estan garan­ti­des les dues pròximes edi­ci­ons, però, més enllà, l'Espe­rit de Montjuïc “ha tor­nat per que­dar-se”, va asse­gu­rar ahir el seu pro­mo­tor, Jesús Pozo, en la pre­sen­tació d'aquesta nova edició.

Comença la F-1 històrica

També ano­me­nat Cata­lu­nya Clàssic Revi­val, l'Espe­rit de Montjuïc tras­llada l'ambi­ent de les cur­ses de l'històric cir­cuit de la mun­ta­nya màgica bar­ce­lo­nina, als anys sei­xanta i setanta, al modern entorn del traçat de Mont­meló, en un for­mat pen­sat per atreure i fer gau­dir tots els públics i, en con­cret, les famílies. El pàdoc serà el marc d'un munt d'atrac­ci­ons i acti­vi­tats –mol­tes no rela­ci­o­na­des amb el motor, com ara circ, balls de saló i fireta comer­cial–, men­tre que a la pista es dis­pu­ta­ran cur­ses de les prin­ci­pals com­pe­ti­ci­ons euro­pees de vehi­cles clàssics de com­pe­tició.

L'estre­lla indis­cu­ti­ble serà el cam­pi­o­nat FIA Mas­ters Històric de F-1, amb una tren­tena de mono­pla­ces, de 1966 a 1985, que cele­bra­ran a Cata­lu­nya el pri­mer dels vuit mítings del curs. Diven­dres faran els pri­mers entre­na­ments lliu­res, i dis­sabte i diu­menge, sen­gles cur­ses de 25 minuts, a un quart de tres de la tarda cada dia. Entre els par­ti­ci­pants hi haurà Joa­quim Folch, amb el Brab­ham BT49C de 1981 amb el qual ja va gua­nyar el títol el 2012.

Diu­menge també s'hi dis­pu­tarà una cursa d'una hora de bipla­ces Sport (de 1962 a 1974), i dis­sabte, les 3 Hores de Bar­ce­lona Tro­feu Javier del Arco, una prova dedi­cada a l'enyo­rat mes­tre de peri­o­dis­tes, que pica l'ullet a les cites clàssi­ques de resistència del calen­dari de Montjuïc. Les cur­ses de GT i turis­mes històrics –amb gra­e­lles de 56 cot­xes–, les mànegues de regu­la­ri­tat i les des­fi­la­des de clàssics com­ple­ta­ran el pro­grama d'un dels grans esde­ve­ni­ments de l'any a Mont­meló.

LA DADA

70
anys
fa Ferrari el 2017, i 60 el Seat 600, dos aniversaris que tindran la seva exposició al pàdoc.

Protagonisme als més petits

Fidel a la seva filosofia d'apropar la competició als més petits –i, de retruc, promoure el respecte entre els participants–, l'Esperit de Montjuïc celebrarà cada dia, a la recta del Circuit, els 500 Metres de Barcelona, una cursa amb bòlids de pedals pilotats per una trentena de nens de tres a vuit anys, amb sortida tipus Le Mans, podi i trofeu. “Una emoció que no oblidaran mai a la vida”, valora Jesús Pozo, sempre amatent a les iniciatives que promocionin els valors. És només un exemple del protagonisme que l'Esperit de Montjuïc reserva a petits i grans, en un autèntic festival retro en què la competició és gairebé una excusa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)