Motociclisme

Moto GP

GP de l'Argentina

Circuit de contrast

Motociclisme. Termas de Río Hondo, un traçat habitualment amable per a les Honda, provarà l'abast del lideratge de Maverick Viñales en l'arrencada del mundial de Moto GP

El segon episodi d'aquest mundial que ha començat amb Maverick Viñales passant primer per tots els punts de pas és aquest cap de setmana a Termas de Río Hondo, a l'Argentina, una pista ràpida i habitualment amb poca adherència i que sobretot el divendres, per l'escassa activitat que s'hi dona, sol presentar un asfalt més aviat brut. Un circuit d'aquells que agraden als pilots però que exigeix tot el tacte i l'atenció –també per les canviants condicions meteorològiques– i on l'Honda, a diferència de Losail, s'hi troba molt a gust.

Viñales va concretar amb victòria el domini que va mostrar en la pretemporada en un circuit que sempre ha fet urticària a la moto de Marc Márquez. Malgrat el quart lloc i la mala elecció del pneumàtic davanter, tant ell com Dani Pedrosa van marxar de la prova inaugural amb bones sensacions, i s'espera que l'abast real de la distància (si n'hi ha) que separa avui la Yamaha i l'Honda quedi equilibrat a Río Hondo. De totes maneres, l'estat d'ànim de l'empordanès és de moure cel i terra, si convé.

Tradicionalment tampoc ho han fet malament les Ducati a l'Argentina, fent present la seva potència en la recta de més de mil metres, amb l'últim record del duel Iannone-Dovizioso de fa un any, amb tots dos llepant l'asfalt en l'última volta per la desmesura de l'actual pilot de Suzuki quan eren segon i tercer. Encara immersos en les intrigues pròpies de l'arrencada del mundial, serà igualment interessant veure el comportament de l'Aprilia d'Aleix Espargaró en un circuit desconegut pel binomi, l'evolució de les KTM i el rendiment d'Àlex Rins, que no té el turmell dret en plenes condicions després que dijous passat es fracturés parcialment l'astràgal fent motocròs.

Rossi, a 350

A Termas de Río Hondo només s'hi han disputat tres curses del mundial, una de les quals, la del 2015, guanyada per Valentino Rossi, amb moltes ganes de veure, en un traçat sense entrenaments previs, com domina l'M1 2017 després dels canvis fets el diumenge inaugural. L'italià, que amb el tercer lloc aconseguit a Qatar eleva a 22 les temporades consecutives en què ha facturat com a mínim un podi en el campionat del món i a 18 en la categoria reina –en tots dos casos, ratxes úniques–, serà diumenge el primer pilot de la història que ha pres part en 350 curses del mundial. Fins ara, acreditades amb 222 podis (63%) i 114 triomfs (32%).

349
grans premis
ha disputat Valentino Rossi fins ara. Aquí, on va guanyar el 2015, serà el primer pilot de la història que arriba als 350 (63% són podi).
Sempre he fet bones curses aquí, però la pista sol estar en molt males condicions
Valentino Rossi
Moto GP
1r. M. Viñales (Yamaha)
25
2n. A. Dovizioso (Ducati)
20
3r. V. Rossi (Yamaha)
16
4t. M. Márquez (Honda)
13
5è. D. Pedrosa (Honda)
11
6è. A. Espargaró (Aprilia)
10
7è. S. Redding (Ducati)
9
8è. J. Miller (Honda)
8
9è. À. Rins (Suzuki)
7
10è. J. Folger (Yamaha)
6
11è. J. Lorenzo (Ducati)
5
12è. L. Baz (Ducati)
4
13è. H. Barberà (Ducati)
3
14è. K. Abraham (Ducati)
2
15è. T. Rabat (Honda)
1
Moto 2
1r. F. Morbidelli (Kalex)
25
2n. T. Luthi (Kalex)
20
3r. T. Nakagami (Kalex)
16
4t. M. Oliveira (KTM)
13
5è. À. Márquez (Kalex)
11
6è. L. Marini (Kalex)
10
7è. F. Quartararo (Kalex)
9
8è. L. Baldassarri (Kalex)
8
9è. X. Vierge (Tech 3)
7
10è. À. Pons (Kalex)
6
Moto 3
1r. J. Mir (Honda)
25
2n. J. McPhee (Honda)
20
3r. J. Martín (Honda)
16
4t. A. Canet (Honda)
13
5è. R. Fenati (Honda)
11
6è. A. Migno (KTM)
10
7è. N. Antonelli (KTM)
9
Ens haurien d'anar millor les coses que a Qatar, però tampoc significa que hàgim de guanyar. Un podi seria positiu
Marc Márquez
Comencem de zero. Mai hem pilotat aquí amb la Yamaha, però és un circuit que em va bé i l'any passat gairebé hi vaig fer podi
Maverick Viñales

La cursa de l'any passat, escurçada cinc voltes

El problema que va tenir Scott Redding l'any passat amb el pneumàtic tou en els entrenaments de dissabte va fer que Michelin, d'acord amb els equips, descartés l'ús dels tous i durs i obligués a fer la cursa amb un extradur que mai s'havia provat. La nova situació va fer que es programés una cinquena sessió d'entrenaments lliures diumenge per ajustar l'electrònica a aquests compostos, una sessió que finalment no es va dur a terme per les condicions de pista, humida per la pluja de la nit anterior. L'anul·lació va respondre al fet que, en el previsible cas que la pista s'hagués assecat, hauria calgut una nova sessió (FP6) en condicions de sec, cosa que hauria significat que alguns equips no disposessin de prou combustible per arribar a tot. Al final, es va fer un escalfament en condicions de moll i en el qual els pilots van treballar per primera vegada amb els pneumàtics de moll de Michelin. Al final, la cursa es va fer en condicions de sec, fet que va escurçar-la de 25 voltes a 20 i amb l'obligació d'entrar a canviar de moto (pneumàtics) entre la novena i l'onzena perquè finalment es va córrer amb els compostos tous i durs que en un primer moment s'havien prohibit i es considerava que, més enllà d'onze voltes, no se'n podia garantir la durabilitat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)