Adeu a les aletes dorsals i al sistema halo
Motor. Els equips de F-1 i la FIA aproven limitar l'ús d'afegitons en el capó motor i estudien un element de protecció de la cabina alternatiu
Les antiestètiques aletes dorsals i amb forma de T al capó motor dels bòlids de F-1 tenen els dies comptats. La FIA i els equips es van reunir dimarts a París i van acordar la seva erradicació a partir del 2018, mitjançant un nou article en el reglament tècnic que prohibirà afegir parts de carrosseria sobre el capó motor. El pròxim curs també havia de ser el de la introducció del sistema halo de protecció de la cabina. Tanmateix, en la reunió es va decidir prescindir-ne, a favor d'un escut transparent a la part frontal del xassís. Durant aquest any se'n faran proves en pista, amb vista a utilitzar-lo l'any que ve.
A més, es va concretar la intenció de fer més visibles els números i els noms dels pilots. La mesura és d'aplicació immediata, i els primers a gaudir-ne seran els espectadors del GP del Circuit de Barcelona-Catalunya, a mitjan maig. A partir de la cita catalana, la FIA vetllarà pel compliment estricte del reglament actual, que estipula que el número del pilot s'ha de veure “clarament” des de la part del davant del cotxe i al casc, i que el seu nom s'ha de poder llegir “amb claredat” a la carrosseria.
Notícies
Dissabte,11 maig 2024