Motociclisme

moto gp

gp d'espanya - Jerez (entrenaments)

L'harmonia de Pedrosa

Motor. El pilot vallesà domina el primer dia a Jerez tant en pista molla com en seca, en una jornada sorprenentment dominada per les Honda i amb una sola Yamaha entre els deu primers

Fred, pluja i vent en la sessió matinal; núvol, tolls i pista completament seca només en el tram final de la sessió del migdia. Condicions poc homogènies que obliguen a mesurar els resultats de la primera jornada amb pinces, però que van servir per comprovar l'harmonia amb la qual es mou Dani Pedrosa per Jerez.

Amb deu podis en les onze curses de Moto GP que hi ha disputat i amb dues victòries, el pilot vallesà i el traçat andalús estan fets l'un per l'altre. Ahir, tant amb pista molla com seca, va ser el més ràpid i va tancar la taula dels temps, ja definitivament amb l'asfalt sense tolls i a trenta-tres graus, amb unes últimes cinc voltes en 1.40 baixos i un 1:39.4 que, més enllà del mig segon de marge respecte a la resta, demostren com d'equilibrada té la moto.

Van ser uns registres fets amb goma nova, calçat que llevat de Marc Márquez tots els pilots van utilitzar en l'última sortida. El campió va continuar fent proves i va acabar a més d'un segon i mig del seu company d'equip, però sense neguit –tant avui com demà s'espera sol i bon temps i els deu pilots que entraran directament a la Q2 quedaran definits en l'FP3–. Márquez estava tranquil perquè mirant la taula dels temps s'hi veien les Honda de Pedrosa, Crutchlow i Miller al capdamunt, un grapat de Ducatis i només una Yamaha, la de Maverick Viñales. Sorprenentment, segons la història recent de la màquina dels diapasons a Jerez, només l'empordanès, que va perdre la roda davantera en el novè revolt en l'inici de la segona sessió, sortint de la traçada i trepitjant un toll, va aconseguir fer un millor registre decent, en la seva última volta completa. Com Rossi, Viñales va provar el carenat amb alerons integrats sense treure'n gaire l'entrellat –ja l'havien utilitzat en la pretemporada, però encara no en gran premi– i pendents, tots dos pilots, de tornar-los a posar avui a pista.

El resultat més sorprenent del dia va ser, però, el de Pol Espargaró, que estrenava carenat i un motor que sense pràcticament ajustar-lo a l'electrònica li va permetre seguir la Yamaha sense perdre en l'acceleració.

Ha estat un bon dia, positiu tant en moll com en sec. Demà [avui] tocarà centrar-se a escollir els pneumàtics
Dani Pedrosa
Moto GP
1r. D. Pedrosa (Honda)
1:39.420
2n. J. Miller (Honda)
a 0.544
3r. C. Crutchlow (Honda)
a 0.625
4t. J. Lorenzo (Ducati)
a 0.871
5è. D. Petrucci (Ducati)
a 0.958
6è. M. Viñales (Yamaha)
a 0.959
7è. Á. Bautista (Ducati)
a 0.972
8è. A. Dovizioso (Ducati)
a 1.008
9è. A. Espargaró (Aprilia)
a 1.059
10è. P. Espargaró (KTM)
a 1.153
11è. S. Redding (Ducati)
a 1.219
12è. V. Rossi (Yamaha)
a 1.278
13è. J. Folger (Yamaha)
a 1.353
14è. M. Márquez (Honda)
a 1.495
15è. J. Zarco (Yamaha)
a 1.599
16è. A. Iannone (Suzuki)
a 1.745
17è. T. Rabat (Honda)
a 1.745
Moto 2
1r. À. Márquez (Kalex)
1:43.121
2n. D. Aegerter (Suter)
a 0.158
3r. X. Vierge (Tech 3)
a 0.230
4t. F. Quartararo (Kalex)
a 0.256
5è. F. Morbidelli (Kalex)
a 0.296
11è. À. Pons (Kalex)
a 0.698
21è. I. Viñales (Kalex)
a 1.147
22è. E. Pons (Kalex)
a 1.148
23è. R. Cardús (KTM)
a 1.166
Moto 3
1r. J. Mir (Honda)
1:49.564
2n. R. Fenati (Honda)
a 0.221
3r. J. McPhee (Honda)
a 0.834
24è. A. Arenas (Mahindra)
a 2.975
Tenim molta feina a fer encara, però les sensacions han estat molt bones, especialment amb el pneumàtic nou
Jorge Lorenzo
Tot i la caiguda i els temps, m'he sentit bé amb la moto, si bé encara hem de millorar en alguns aspectes
Maverick Viñales
Ens hem centrat a treballar per a la cursa. El temps no ha estat bo, però hi ha molts aspectes positius en què millorarem
Marc Márquez
En condicions de mullat hem vist que patim, i a la tarda quan era sec no hem pogut ser ràpids. Tenim feina a fer
Valentino Rossi
Més que content, estic molt sorprès. Hem d'analitzar per què tot ha anat tan bé des del primer moment
Pol Espargaró
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)