fórmula 1
gp d'espanya - montmeló
Dijous de gran premi
Resposta generosa a l'única jornada de proximitat entre aficionats i pilots de la F-1
Més entrades venudes i la incertesa esportiva, símptomes d'un interès a l'alça
Per als nous gestors de la F-1, dijous no s'engeguen motors, però hi ha gran premi. Per la seva cultura, la possibilitat d'accedir a les estrelles del pilotatge, d'interlocutar amb ells, de tocar-los, d'aconseguir una firma forma part de la política de comunicació i de promoció d'un esport que sense aquest component de proximitat perd una part de l'essència i desaprofita una part de l'espectacle. I espectacle és negoci, per a Chase Carey i els accionistes de Liberty Media. És segur que els reclams per a l'espectador s'aniran incrementant a poc a poc i que els dijous acabaran sent una jornada més de gran premi, encara que cap motor es posi en marxa.
‘Pit lane' a vessar
Per tot això, que ahir la pluja acabés respectant la visita dels aficionats a la línia de boxs és una notícia tan bona com la idea de treure de l'anonimat de l'estadi els nens de l'Open RACC de kàrting i portar-los a la recta de meta, a davant de tothom, públic, pilots i gestors de la F-1.
Va ploure al matí, i a primera hora de la tarda la foscúria que s'estenia pel Vallès Oriental no era cap bon presagi. Finalment, però, va fer sol i el pit lane es va omplir com feia anys que no es veia. Les aglomeracions habituals davant dels boxs de Ferrari, Mercedes, Red Bull i el de Fernando Alonso ja no es distingien perquè era tota la línia de boxs la que estava plena de bat a bat. És un símptoma que s'han venut més entrades que en les últimes edicions, però també que l'arrencada de la temporada és un estímul positiu, a diferència d'anys anteriors.
Fa dotze mesos, Nico Rosberg arribava a Catalunya amb quatre victòries consecutives i, fora de la batalla interna amb Hamilton –com es va posar de manifest en la primera volta de cursa davant del Mas de la Moreneta– els reclams eren minsos. Ara no. Quatre curses, tres pilots guanyadors i cap d'ells és encara de Red Bull, justament l'equip que no s'amaga de dir que ha portat un monoplaça carregat d'actualitzacions. Si funcionen, hi ha una cursa d'alt voltatge a la vista.