Motociclisme

Igualtat i temperatura

GP d’Itàlia de motociclisme. El primer dia a Mugello acaba amb setze pilots separats de 0,8 segons

Setze pilots sepa­rats de 0,8 segons és per llo­gar-hi cadi­res i si, per postres, passa en un traçat de més de 5.200 m, és festa major.

El mun­dial de Moto GP és el cam­pi­o­nat de la velo­ci­tat, i el pri­mer dia a Muge­llo ho va pro­var a bas­ta­ment: tot­hom va ràpid, al tem­ple de la Tos­cana. Ara bé, una cosa és ser el més veloç del comp­tat a una volta –com Cal Cruth­low, amb goma tova– i una altra és ser-ho una volta sí i la següent també. A ritme. “El Dani és dels millors en ritme i és un dels favo­rits”, deia Marc Márquez abans de bere­nar. Ho afir­mava després de repas­sar l’FP2, feta en unes con­di­ci­ons de pista que són les que es pre­ve­uen demà: 27 graus en l’ambi­ent i 54 en l’asfalt. Un esce­nari que va cons­ta­tar, com va pas­sar a Jerez fa qua­tre set­ma­nes, que a tem­pe­ra­tu­res ele­va­des Dani Pedrosa i la seva màquina tre­ba­llen molt bé: ahir, a ritme d’1:47 alts i 1:48 bai­xos –Lorenzo va gua­nyar la cursa de l’any pas­sat rodant a 1:48 bai­xos i amb 48 graus a pista. El ritme de Pedrosa va ser amb el pneumàtic dur, ara per ara (i Zarco a banda), l’elecció necessària. També amb la goma més resis­tent, Márquez no va millo­rar el temps del matí –l’FP1 es va fer amb 38 graus a la pista– i es va moure en l’1:48 mig, més ràpid que Rossi i un pèl menys que Mave­rick Viñales.

El pilot empor­danès va caure ahir en la segona Arrab­bi­ata en l’inici de l’última sessió, un punt de pas molt ràpid, després de tocar el fre quan la roda tre­pit­java la línia blanca i es va fer una abrasió al braç esquerre. Quant a Rossi, con­va­les­cent encara després de caure fent motocròs, va fer qua­tre sor­ti­des i quinze vol­tes (vuit sen­ce­res) en la pri­mera sessió i tres i dinou (catorze) en la segona. Pro­vant-se.

Feia temps que no tenia una caiguda com aquesta. Ha estat un error meu, i el pneumàtic no m’ha perdonat
Maverick Viñales
Moto GP
1r C. Crutchlow (Honda) 1:47.365
2n A. Dovizioso (Ducati) a 0.029
3r J. Folger (Yamaha) a 0.178
4t M. Pirro (Ducati) a 0.230
M. Viñales (Yamaha) a 0.304
6è J. Zarco (Yamaha) a 0.309
D. Pedrosa (Honda) a 0.334
8è H. Barberà (Ducati) a 0.343
9è Á. Bautista (Ducati) a 0.363
10è J. Lorenzo (Ducati) a 0.382
13è M. Márquez (Honda) a 0.615
14è V. Rossi (Yamaha) a 0.635
16è A. Espargaró (Aprilia) a 0.764
19è T. Rabat (Honda) a 1.299
22è P. Espargaró (KTM) a 2.159
Moto 2
1r À. Márquez (Kalex) 1:52.229
2n T. Nakagami (Kalex) a 0.100
3r F. Morbidelli (Kalex) a 0.339
4t M. Pasini (Kalex) a 0.386
16è À. Pons (Kalex) a 1.188
17è X. Vierge (Tech 3) a 1.238
18è I. Viñales (Kalex) a 1.262
26è. E. Pons (Kalex) a 1.817
Moto 3
1r F. Di Giannantonio (Honda) 1:57.328
2n N. Bulega (KTM) a 0.051
3r L. Dalla Porta (Mahindra) a 0.290
20è A. Arenas (Mahindra) a 2.034
Ens ha faltat una mica d’adherència, però hem pogut treballar bé amb els pneumàtics i hem estat constants
Dani Pedrosa
En la primera sessió ha anat tot bé, però en la segona, amb més temperatura, hem patit més
Marc Márquez
Al matí he patit molt i a la tarda he anat millor. Quan respiro, sobretot, noto que no estic bé. Però soc optimista
Valentino Rossi
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)