Motociclisme

moto gp

gp de catalunya

Sant Tornem-hi

Els pneumàtics tornen a marcar la primera jornada, dominada per Márquez

Viñales diu que és “impossible” controlar la Yamaha i no pot passar del 17è temps

Márquez reconeix que haver fet el test al maig els ha beneficiat de cara als divendres

Les motos es van tornar a engegar al Circuit de Barcelona-Catalunya, i els pneumàtics van tornar a ser protagonistes principals dels primers entrenaments. Hi ha coses que no canvien d’una cursa a l’altra en aquest mundial, i és que els grans premis s’han convertit en del tot imprevisibles. Arribava Marc Márquez amb molts problemes a Catalunya, i en la primera jornada el campió va ser el clar dominador de les dues sessions d’entrenaments d’ahir, divendres, fet poc habitual durant aquesta temporada. Sembla, però, que el de Cervera no pateix a Montmeló com en d’altres circuits, i va reconèixer que fer el test que van fer alguns fa unes setmanes pot haver estat clau per a l’adaptació als pneumàtics d’uns i altres. “El test s’ha notat. Sempre que arribem a un circuit amb un test previ es nota. Yamaha ho va notar a Le Mans, i nosaltres ho hem notat aquí, però demà [avui per al lector] estarà tot més ajustat”, va assegurar Márquez, que no va mencionar un altre cas: Ducati a Mugello.

I mentre el campió es trobava còmode sobre l’Honda, tant al matí com a la tarda, l’actual líder, que no va poder passar del 17è millor temps del dia, no era capaç de posar uns pneumàtics que li permetessin rodar sense patinar. “Al matí, amb la pista més freda, encara em trobava prou bé, però a la tarda la sensació ha estat completament diferent”, deia Maverick Viñales, que assegurava que va tenir problemes “tant amb el pneumàtic del davant com amb el del darrere”. “Anava tota l’estona amb la sensació que cauria. La goma no té adherència. Feia tres o quatre voltes i ja no podia controlar la moto. La nova semblava que ja hagués fet 30 voltes”, va dir el de Yamaha, estranyat, i que qualificava la situació de “molt pitjor” que a Jerez: “Allà, al darrere sí que teníem molta adherència.” Per Mack, els pneumàtics que ha portat Michelin a Catalunya fan que la moto sigui “impossible de pilotar” i no li troba la raó, fet que el desconcerta. “Potser en la qualificació, amb més temperatura trobo més adherència i vaig bé... No ho sé. Ara mateix no tinc la solució”, deia. Márquez era més clar: “Apostaria que estarà a primera fila.”

Satisfacció repartida

El cert és que la de Viñales va ser l’última Yamaha classificada ahir, però el seu company Valentino Rossi no va poder superar el novè millor temps del dia. “La primera sessió ha estat inútil per la pluja de la nit, però la segona ha anat prou bé. Encara hem d’entendre els pneumàtics, però en general no ha anat tan malament. Llevat del Marc, no estem gaire lluny en ritme del segon”, assegurava l’italià de Yamaha. Per la seva banda, Pedrosa va posar el focus en la “durabilitat dels pneumàtics”. “És un dels circuits on és més crític, per la temperatura, per l’estat de l’asfalt i pel tipus de revolts”, va dir el de Castellar del Vallès, que malgrat provar totes les gomes, “les sensacions amb unes i altres són més o menys iguals”. Jorge Lorenzo, que ahir va marcar el segon millor temps, no vol pecar d’optimista i va dir que “a una o dues voltes som molt ràpids, però hem de ser prudents” i creu que el ritme per guanyar la cursa estarà entre els 1:47 alt i 1:48 mitjà.

Bastant més enrere, en el 13è millor lloc de la classificació, es va quedar Aleix Espargaró, que malgrat que no està satisfet del tot amb els pneumàtics, deia que tenen “molt bon ritme”. “Les sensacions són molt millors del que m’esperava, molt millor de com va anar el test”, va dir el d’Aprilia, i va lamentar els problemes de pneumàtics: “Estem molt limitats. Michelin diu que són tou, mitjà i dur, però jo no ho veig. Són tres compostos diferents i has d’estar provant molt quin et va bé.”

Anul·len els temps

En adoptar-se el traçat de F-1 per a la resta del GP, amb la seva xicana corresponent, es considera que és un circuit nou i no són vàlids els temps d’ahir. Per tant, passi el que passi avui el tall dels pilots de Moto GP que passaran directament a la Q2 s’establirà en la tercera sessió lliure. En la pràctica no hi haurà cap diferència perquè no es preveu pluja i els temps d’ahir s’haurien millorat igualment.

Moto GP
1r. Marc Márquez (Honda) 1:44.478
2n. Jorge Lorenzo (Ducati) a 0.222
3r. Jonas Folger (Yamaha) a 0.361
4t. Andrea Dovizioso (Ducati) a 0.405
5è. Danilo Petrucci (Ducati) a 0.412
6è. Johann Zarco (Yamaha) a 0.585
7è. Dani Pedrosa (Honda) a 0.620
8è. Álvaro Bautista (Ducati) a 0.638
9è. Valentino Rossi (Yamaha) a 0.640
10è. Héctor Barberá (Ducati) a 0.833
11è. Scott Redding (Ducati) a 0.897
12è. Andrea Iannone (Suzuki) a 0.987
13è. Aleix Espargaró (Aprilia) a 1.076
14è. Loriz Baz (Ducati) a 1.277
15è. Sam Lowes (Aprilia) a 1.282
16è. Maverick Viñales (Yamaha) a 1.332
17è. Jack Miller (Honda) a 1.390
18è. Karel Abraham (Ducati) a 1.454
19è. Ca Crutchlow (Honda) a 1.489 20è. Tito Rabat (Honda) a 1.751
21è. Pol Espargaró (KTM) a 2.468
22è. Sylvain Guintoli (Suzuki) a 2.524
23è. Bradley Smith (KTM) a 3.414
Moto 2
1r. Franco Morbidelli (Kalex) 1:49.731
2n. Àlex Márquez (Kalex) a 0.316
3r. Miguel Oliveira (KTM) a 0.434
4t. Takaaki Nakagami (Kalex) a 0.594
5è. Simone Corsi (Speed Up) a 0.627
6è.Mattia Pasini (Kalex) a 0.734
7è. Jorge Navarro (Kalex) a 0.766
8è. Yonny Hernández (Kalex) a 0.794
9è. Francesco Bagnaia (Kalex) a 0.958
10è. Thomas Luthi (Kalex) a 0.998
11è. Sandro Cortese (Suter) a 1.078
12è. Àxel Pons (Kalex) a 1.169
15è. Isaac Viñales (Kalex) a 1.245
19è. Xavi Vierge (Tech 3) a 1.383
29è. Edgar Pons (Kalex) a 2.352
Moto 3
1r. Aron Canet (Honda) 1:54.257
2n. Romano Fenati (Honda) a 0.287
3r. Joan Mir (Honda) a 0.351
4t. Nicolo Bulega (KTM) a 0.427
32è. Aleix Viu (KTM) a 3.834 (*) Tots els registres han estat anul·lats
El test s’ha notat. Sempre que arribem a un circuit amb un test previ es nota. Yamaha ho va notar a Le Mans, i nosaltres ho hem notat aquí
Marc Márquez
Feia tres voltes i ja no podia controlar la moto, era impossible de pilotar. La goma nova sembla que ja hagi fet 30 voltes
Maverick Viñales
Les sensacions són molt millors del que m’esperava, molt millor que en el test. Estem molt limitats pels pneumàtics
Aleix Espargaró
Encara hem d’entendre els pneumàtics, però no ha anat malament. No estem gaire lluny en ritme del segon
Valentino Rossi
La clau serà la durabilitat dels pneumàtics. És un dels circuits on és més crític, per la temperatura, l’asfalt i pel tipus de revolts
Dani Pedrosa

Morbidelli marca el ritme

Les coses canvien poc a Moto 2 i Franco Morbidelli continua dominant. Ja des de divendres, el líder de la categoria vol marcar el ritme, i és el que va fer ahir, ja que va ser l’únic que va baixar d’1:50. Àlex Márquez va ser el que de més a prop el va seguir, a poc més de tres dècimes i demostrant que vol seguir la pista al seu company d’equip i màxim rival per endur-se la corona a final d’any, seguit de Miguel Oliveira. El segon millor català de Moto 2 ahir va ser Àxel Pons, que va marcar el 12è millor temps, i Isaac Viñales no va poder passar del 15è millor temps del dia. Xavi Vierge, per la seva banda, que continua recuperant-se del pneumotòrax que li va provocar una caiguda durant els entrenaments a Mugello fa una setmana, es va haver de conformar amb el 19è millor temps, tot i que al matí havia quedat entre els deu primers. Edgar Pons va fer el 29è millor temps del dia.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)