Motociclisme

XAVI VIERGE

PILOT DE TECH 3 (MOTO 2)

“Volem acabar l’any lluitant pel top 5”

“Som regulars en el top 10, que era l’objectiu de partida d’aquesta temporada i, de mica en mica, la bona feina ens farà créixer”, explica el pilot vallesà

No és que la Kalex vagi millor que la nostra moto. La diferència és tota la informació que tenen ells, amb 20 pilots a pista. Nosaltres només som dos

Sempre que ha acabat ho ha fet entre els nou primers, amb el cinquè lloc a Río Hondo com a clímax. Millor debutant de Moto 2 l’any passat, Xavi Vierge (Castellbisbal, 1997) continua la seva evolució al ritme que li marca la Tech 3. Amb el permís definitiu dels metges per poder córrer rebut ahir al matí, recuperat del pneumotòrax que es va fer a Mugello, el vallesà sortirà avui des de l’onzena posició de la graella.

Quan no l’han tirat ha acabat sempre entre els deu primers. És l’objectiu que tenen per al campionat?
És el que buscàvem. L’any passat vaig veure que podia confiar en l’equip i sabia que faríem un pas més. Tocant de peus a terra, pensava que podríem lluitar pels deu primers, i ho estem aconseguint. I estic content per com va tot fins ara.
El cinquè lloc a l’Argentina, acabant primer d’un grup d’onze pilots, els va confirmar el bon plantejament?
Sí. Vam anar bé tot el cap de setmana i la cursa va ser superdivertida, lluitant sempre amb un grup molt gran, amb el Corsi, el Cortese, el Binder, etc., i en l’última volta me la vaig jugar. No és la millor cursa que he fet, perquè en d’altres la diferència respecte al primer va ser menor, però per sensacions va ser la millor.
La diferència respecte al primer és sempre el més important?
És el que et diu com ho hem fet. De mi depèn com piloto durant la cursa. Puc fer-ho acabar a 40 segons i si cauen tots puc fer segon, però no serà una bona cursa. El nostre realisme ha de venir d’aquí: de mica en mica, acabar cada cursa a menys segons dels primers. Només així farem el pas que ens falta.
La progressió d’aquest any els ha de portar el vinent a atacar regularment els podis?
Aquest seria l’objectiu i, per fer-ho, enguany volem intentar acabar lluitant pel top 5. Voldria dir que hem fet una molt bona feina i ens donaria la base per l’any vinent sortir a fer coses bones en cada cursa.
El fet de ser només dos pilots amb aquesta moto fa que s’hi mirin més per evolucionar una peça? L’error el paguen més car?
La gran diferència no és que la Kalex vagi millor que la nostra moto, sinó tota la informació que tenen. Arriben a un circuit i tenen vint pilots provant una peça. Si un se’n va cap a l’esquerra i el que has de fer és anar cap a la dreta, en un segon ho saben. Nosaltres potser no ens n’adonem fins dissabte a la tarda. I el mateix d’un circuit a l’altre: potser una peça ens va bé aquí i a Assen no. Ells ho veuen tot de seguida.
Què els falta per ser ràpids en les últimes deu voltes com ho són en les primeres?
Ens falta una mica de tracció, per això en l’inici de curses, quan tothom va amb el dipòsit ple i els pneumàtics nous, no es veu tant el dèficit. No és que jo vagi més ràpid i al final més lent; vaig igual, però la diferència és que els altres a mitja cursa, que és quan es nota més la nostra falta de tracció, continuen anant ràpid. I encara no som capaços de solucionar-ho.
És un pilot agressiu o és la moto que el fa anar així?
Més ella que jo. Si pogués conduir una mica més fi m’ajudaria: no em cansaria tant ni assumiria tant risc. De moment és una moto que per anar ràpid em fa recuperar on sigui el que ens treuen en les frenades i hem d’anar sempre al límit. Haig de ser agressiu tant sí com no, no tinc cap altra opció per fer sortir els temps.
Per millorar i solucionar problemes, es fixa en els pilots de Moto GP?
I tant! Són els millors del món i, tot i que no porten la mateixa moto, estudiar-los et dona idees: com tracen, com aixequen la moto, quan és millor entrar una mica més lent al revolt per poder sortir més ràpid, etc. L’objectiu final és fer-ho molt bé a Moto 2 per, si un dia estem preparats, arribar a Moto GP. D’ells n’aprens molt. Per exemple, aquest any les Honda també tenen un problema de tracció, i veus com el Marc o el Dani van tot el dia lluitant amb la moto i com es preocupen per aixecar-la molt ràpid, per exemple.
En els inicis de Moto 2 la igualtat entre els pilots era extrema en els entrenaments i en les curses. Ara no: passen quatre voltes, ja hi ha tres o quatre pilots distanciats.
A una volta continuem igual: tothom va ràpid. El que passa és que al davant hi ha uns pilots amb molta experiència i que fa anys que van amb el millor: equip, recursos, informació, etc. I poden mantenir la velocitat tota la cursa. Ho coneixen tot perfectament i marquen la diferència. Fa tres o quatre anys, quan era sempre superigualat, hi havia cinc o sis marques. Ara hi ha 20 Kalex: mateixa moto, moltíssima informació, mateixos circuits. I aquí l’experiència i els recursos de l’equip fan la diferència. Tot i això, estem fent una bona feina i a veure si ben aviat podem estar amb ells també al final de cursa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)