Motociclisme

moto gp

gp de catalunya

Els segons són els primers

Andrea Dovizioso s’imposa en unes severes condicions de calor i falta d’adherència a Montmeló, supera Marc Márquez i Dani Pedrosa i venç després de fer-ho a Mugello

La creu del dia van ser les Yamaha oficials, amb Rossi vuitè i Mack desè

Expli­cava Andrea Dovi­zi­oso després de vèncer a Muge­llo que sí, que havien gua­nyat però que encara no eren prou com­pe­ti­tius. I ho va tor­nar a repe­tir ahir mal­grat que, quan l’epi­sodi va de córrer en unes con­di­ci­ons de calor i tem­pe­ra­tu­res extre­mes, sense adherència i on es pot pro­var tot menys car­go­lar el puny del gas fins al límit, nova­ment va reg­nar. De la seva anàlisi, l’italià en diu rea­lisme, sord als que ho qua­li­fi­quen de diligència.

Ina­bor­da­ble al quilòmetre de la recta prin­ci­pal, mani­o­brant als revolts amb la cura exi­gida pels pneumàtics, Dovi­zi­oso es va impo­sar ahir a Mont­meló tro­bant unes dècimes que ningú pro­nos­ti­cava en les últi­mes nou vol­tes i dei­xant enrere Marc Márquez i Dani Pedrosa. Domi­na­dors en la mei­tat de la cursa, els dos pilots de Rep­sol Honda es van haver de con­for­mar a flan­que­jar l’italià al podi, un botí dolç per al campió del món i amb gust amarg per al vallesà, que durant nou vol­tes apun­tava per­pen­di­cu­lar cap al tri­omf. Lluny del ball d’honor, les Yamaha de Valen­tino Rossi i Mave­rick Viñales van mal­dar per aguan­tar-se dre­tes, sem­pre un segon més len­tes que els cap­da­van­ters, fent bons els mals augu­ris dels entre­na­ments.

Una vegada més, i ja en són unes quan­tes en només set cur­ses, la llei del test es va com­plir fil per randa: les Yamaha van domi­nar a Le Mans, on havien pro­vat dies abans, les Ducati ho van fer a Muge­llo, on havien pro­vat dies abans, i les Ducati i les Honda al Cir­cuit, on havien pro­vat dies abans. La cons­tant de la vari­a­ble, Mic­he­lin, que en el seu afany de crear el pneumàtic per­fecte per a cada traçat ajusta els com­pos­tos que porta a les cur­ses basant-se en la infor­mació que té de l’última vegada que una Moto GP va tre­pit­jar el cir­cuit en qüestió.

De més a menys

El cava­llet de Jorge Lorenzo i el dese­qui­li­bri de Danilo Petrucci, que quasi acaba amb ell i Márquez a terra, van adjec­ti­var els pri­mers metres de l’arren­cada. Amb Pedrosa dibui­xant el revolt ini­cial abans que ningú, Lorenzo va reac­ci­o­nar i es va situar líder dos angles més tard, amb Márquez avançant el seu com­pany d’equip i Dovi­zi­oso aga­fat a les Honda. Com­pac­tats en un segon, el mallorquí, tos­sut, va pro­var inútil­ment d’esca­par-se i, entre la sisena i la setena volta, de pas a pas per l’estadi, va veure com Márquez, Pedrosa, Dovi, Fol­ger i Petrucci el supera­ven. Sob­ta­da­ment, blo­que­jat men­tal­ment, la seva Ducati va aban­do­nar l’1:46 baix de ritme i ja no es va recu­pe­rar fins als dar­rers girs, això sí, a temps per dei­xar enrere Zarco i Bau­tista i avançar Fol­ger i Petrucci per aca­bar entrant quart.

També va ser en el trans­curs d’una volta que Márquez va per­dre la pri­mera i la segona posició: al final de recta davant Pedrosa i a La Caixa davant Dovi. Va ser amb Aleix Espar­garó, desè, tren­cant el motor i amb el ritme fixat en l’1:46 mig. I amb Pedrosa manant i Fol­ger tan­cant el grup de qua­tre, les vol­tes següents van ser­vir per veure que la Ducati de Dovi era la màquina més espa­vi­lada dins del forn vallesà. Pedrosa l’aguan­tava al final de recta, fre­nant, però no podia dis­si­mu­lar que les dècimes gua­nya­do­res ves­tien ahir de ver­mell.

De menys a més

A recer de la velo­ci­tat que defi­neix les motos ita­li­a­nes, precís guar­dant la posició enca­rant el pri­mer revolt, amb una mica més de goma que la resta, Dovi va con­cre­tar l’avançament defi­ni­tiu nou vol­tes abans del final. Una més tard, sent l’únic capaç de bai­xar de l’1:47 i, en tot cas, de no superar l’1:47.2, el de Forli va enfi­lar milles cap al seu segon tri­omf seguit. I en un últim intent per no dei­xar esca­par la pos­si­bi­li­tat de la victòria, Márquez pas­sava comp­tes amb Pedrosa a l’inte­rior del quart revolt amb una acció de manual en el temps i la forma, recu­pe­rant aquell segon lloc que dis­sabte veia com el seu sos­tre lle­vat que els astres tin­gues­sin ahir un moment per a ell. Una con­junció que no es va donar perquè Dovi­zi­oso, assos­se­gat i ferm, va tirar pel dret i va orde­nar el podi cinc vol­tes abans del final. Amb la pista cre­mant i l’adherència en cares­tia, quan cap de les Honda estava en dis­po­sició de dis­cu­tir-li res.

3
podis
de Márquez en set curses: Austin (1r) i Jerez i Montmeló (2n). De llarg, el seu mínim en els cinc anys que fa que corre a Moto GP.
4
pilots
van liderar la cursa: Lorenzo (1-5), Márquez (6-7), Pedrosa (8-16) i Dovi (17-25), definitivament.
7
anys
feia que Ducati no enllaçava dues victòries (Casey Stoner, el 2010).
28
punts
separen el líder del mundial, Maverick (111) del cinquè, Rossi (83).
54
graus
de temperatura a la pista i 33 en l’ambient, les condicions de cursa.
266
curses
en el mundial de Pedrosa després d’ahir, 187 a Moto GP (30 triomfs i 107 podis). Només Rossi (355), Capirossi (328), Findlay (282) i Barros (276) n’han corregut més.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)