Esports
Motor
Barcelona s’autoexclou del mundial de ral·lis
Motor. El ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada no trepitjarà la capital per decisió de l’Ajuntament i la prova tindrà inici i final a PortAventura, amb la meitat dels trams de nova factura
Després de tres anys de disposar d’una sensacional eina de màrqueting en forma de postal amb les fonts i el Palau Nacional de Montjuïc de fons, l’equip de govern de l’Ajuntament de Barcelona (Barcelona en Comú i el PSC) ha decidit autoexcloure’s del campionat del món de ral·lis. Així, el 53è ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada (del 5 al 8 d’octubre) no visitarà la capital catalana per disputar-hi el celebrat –perquè és espectacular i fàcilment accessible– tram urbà que, si bé representava un llarg enllaç d’anada i tornada fins a PortAventura, s’havia entès com un instrument promocional de primera magnitud per a tothom. Menys per a l’Ajuntament de Barcelona.
El RACC ja va aconseguir salvar d’un pèl aquest tram en l’edició del 2016. Però el consistori barceloní aquest cop s’hi ha negat –tot i que accepta tornar-ne a parlar en el futur– al·legant l’excés d’activitats que hi ha al districte.
El RACC, conscient de l’al·lèrgia que causen les competicions de motor al grup municipal que ocupa l’alcaldia –ja verificada pel Circuit de Barcelona-Catalunya–, sempre havia intentat minimitzar les molèsties, fins al punt que aconseguia fer el muntatge i desmuntatge del tram, i les mesures de seguretat, en poc més de 24 hores. No n’hi ha hagut prou.
El president del RACC és eloqüent respecte a aquesta qüestió: “L’arribada d’ajudes institucionals o de patrocinadors ha de fonamentar-se necessàriament en la màxima repercussió possible i aquest any ens hem quedat sense el gran impacte mundial que significa una prova especial al centre de Barcelona. El muntatge i desmuntatge ha exigit un gran esforç per part del RACC, que, respectant el dia a dia dels veïns, sempre ha realitzat una magnífica prova cronometrada, segura, espectacular i lloada per tothom, a més de ser una prova multitudinàriament seguida, en directe i per milions de persones, a través de la televisió. La negativa de l’Ajuntament de Barcelona afecta la repercussió i imatge mundial del ral·li, de la ciutat i del país.”
Mig ral·li és nou
La cursa s’articula sobre deu trams diferents, amb un total de dinou d’especials. Cinc dels deu trams són nous. El de Savallà (asfalt, dissabte) no s’havia disputat mai. Els del Pont d’Armentera i l’Albiol (asfalt, diumenge) sí que s’havien fet, però en sentit contrari, amb els noms de Querol i Vilaplana (l’Albiol n’és una part). Santa Marina (que serà el power stage) s’havia disputat l’any 2012. L’última etapa serà de sis trams sense assistència. El segon pas pel Montmell (dissabte) i els dos trams de Santa Marina tindran televisió en directe.
En aquesta edició, el RACC implantarà un reforç en les mesures de seguretat per als espectadors, consistents en la prohibició de caminar pels trams des de 40 minuts abans del pas del primer vehicle i en la restricció d’accés a tot punt que no estigui estipulat com a zona de públic.