Molina debuta a Le Mans
Motor. Toyota és la gran favorita en una edició de les 24 Hores en què l’expilot del DTM competeix amb un Ferrari de la categoria GTE Pro
Miquel Molina debuta avui, a partir de les 15 h, en les 24 Hores de Le Mans, la prova reina del mundial de resistència (WEC). El gironí comparteix, amb Davide Rigon i Sam Bird, un Ferrari 488 d’AF Corse, l’equip oficial de la marca italiana en el món dels GT. El pilot català, de 28 anys, culmina així el pas dels turismes als GT. Després de set cursos en el DTM, Molina va caure de la formació d’Audi amb vista a aquest any i Ferrari el va fitxar per a la divisió de GT (també va fitxar Àlex Riberas, que competeix en la Pirelli World Challenge nord-americana).
En les dues primeres cites del WEC, Molina va córrer en la categoria GTE Am, al costat de Castellacci i Flohr –a Silverstone va tenir una topada en l’últim gir, lluitant per la victòria, i a Spa van ser quarts–, però a Le Mans Ferrari l’ha incorporat al cotxe de GTE Pro de Rigon i Bird. Els seus companys són els líders del nou campionat del món de GT, un títol que respon a la gran vitalitat d’una categoria amb equips oficials de Ferrari, Porsche, Ford i Aston Martin, als quals a Le Mans s’afegeix Corvette.
Després de Le Mans, el pilot de Lloret de Mar tornarà a la categoria GTE Am, i té clar quina és la seva missió al circuit de La Sarthe. “Soc aquí per ajudar els meus companys en la lluita pel títol. Estic entusiasmat pel meu debut a Le Mans i agraeixo la confiança que m’ha fet Ferrari, col·locant-me en un cotxe molt competitiu i capaç de guanyar”, va declarar Molina durant els entrenaments, en què Bird va fer el quart millor temps d’una categoria d’allò més igualada.
Miquel Molina és el primer pilot català a Le Mans d’ençà que Marc Gené hi va córrer per últim cop el 2014, amb Audi. El de Sabadell és l’únic vencedor absolut català (2009, Peugeot, amb David Brabham i Alex Wurz). El seu germà Jordi va vèncer en la categoria LMP675, el 2001 (Reynard, amb Délétraz i Fabre), i Fermí Vélez, en la C2, el 1987 (Spice, amb el patró Gordon Spice i el pilot amateur De Henning).
Rècord de Toyota
Després de la retirada d’Audi, la lluita per la victòria absoluta serà un duel entre Toyota i Porsche. La marca japonesa vol refer-se de la decepció de l’any passat, quan Kazuki Nakajima va quedar a l’estacada en l’últim gir i va regalar a Porsche la divuitena victòria en les 24 Hores de Le Mans. El seu compatriota Kamui Kobayashi va refermar les intencions de Toyota en batre de més de dos segons el rècord de qualificació en el traçat de 13,6 km, a una mitjana de 252 km/h.
24 hores de cronometratge català
Per setè any consecutiu, l’empresa catalana Al Kamel Systems s’encarrega del cronometratge, els gràfics i les xarxes de comunicació de les 24 Hores de Le Mans, entre altres serveis. Una tasca que també fa al llarg de tot el WEC i en altres campionats d’alt nivell, com ara la fórmula E i l’IMSA (el campionat nord-americà de resistència).
De la feina de l’empresa de la Garriga –fundada el 2004 per José Luis García Molina– en depenen els equips, les televisions i la direcció de la cursa, i, per tant, la correcta evolució de la prova. Per assumir la tasca, durant tres setmanes un equip de vint persones ha instal·lat 2.500 metres de cables i 3.000 kg de material. Els 49 punts de control establerts en els 13.629 metres del traçat generen més d’un milió de registres dels 60 cotxes participants.