Motociclisme

Moto GP

GP d'Alemanya

Dovizioso no afluixa i domina la primera jornada

Motor. El líder del mundial va ser el més ràpid en la sessió en sec, mentre que Barberà ho va ser a la tarda en moll. Viñales no rendeix sobre l’aigua, però acaba amb el segon millor temps

Andrea Dovizioso (Ducati) va ser el més ràpid en la classificació combinada de la primera jornada d’entrenaments del Gran Premi d’Alemanya. L’italià va dominar la primera sessió, que es va disputar en sec, amb un temps d’1:21.599. A la tarda va ploure i cap dels pilots va ser capaç de millorar el seu registre. En aquestes condicions, el més ràpid va ser un altre pilot de Ducati, Héctor Barberà, que va fer 1:28.753. Qui va marcar el ritme en la majoria de voltes sobre mullat va ser Marc Márquez, però el valencià el va superar en la seva última volta. El campió del món es va haver de conformar amb el sisè lloc en la sessió amb l’asfalt sec, mentre que Maverick Viñales (Yamaha) va quedar segon, a només 38 mil·lèsimes de Dovizoso. També Dani Pedrosa (Honda) va tenir una sessió en sec competitiva, amb el tercer lloc (1:21.789), només un davant d’Aleix Espargaró (Aprilia), que va sorprendre amb el quart lloc.

Entre els favorits amb pitjor rendiment hi va haver Valentino Rossi (Yamaha), vencedor diumenge passat a Assen, que només va poder acabar setzè (1:22.535). L’italià només va poder millorar un lloc en la sessió passada per aigua, unes condicions que tampoc no van ser gens bones per a Viñales, el seu company d’equip, que va acabar vintè tot i el segon lloc amb l’asfalt sec. Tampoc Jorge Lorenzo (Ducati) va poder acabar entre els deu primers classificats.

En la categoria mitjana, Thomas Luthi va ser qui millor se’n va sortir en les condicions canviants de la segona sessió d’entrenaments i es va endur el primer lloc de la classificació combinada. Miguel Oliveira havia estat el més ràpid en la sessió del matí. Àlex Márquez no va poder superar el temps de la primera sessió i es va haver de conformar amb el desè lloc. A Moto 3, Joan Mir va ser el més ràpid, i Jorge Martín es va lesionar en una greu caiguda.

Moto GP
1r Andrea Dovizioso (Ducati) 1:21.599
2n Mack Viñales (Yamaha) a 0.038
3r Dani Pedrosa (Honda) a 0.190
4t Aleix Espargaró (Aprilia) a 0.233
5è Álvaro Bautista (Ducati) a 0.241
Marc Márquez (Honda) a 0.299
7è Johann Zarco (Yamaha) a 0.374
8è Danil Petrucci (Ducati) a 0.393
9è Jack Miller (Honda) a 0.469
10è Scott Redding (Ducati) a 0.476
11è Jonas Folger (Yamaha) a 0.576
12è Jorge Lorenzo (Ducati) a 0.610
13è Cal Crutchlow (Honda) a 0.641
14è Héctor Barberà (Ducati) a 0.737
16è Valentino Rossi (Yamaha) a 0.936
17è Pol Espargaró (KTM) a 0.994
19è Àlex Rins (Suzuki) a 1.043
20è Tito Rabat (Honda) a 1.146
Moto 2
1r Thomas Luthi (Kalex) 1:24.848
2n Marcel Schrotter (Suter) a 0.046
3r Franco Morbidelli (Kalex) a 0.229
4t Francesco Bagnaia (Kalex) a 0.232
Àlex Márquez (Kalex) a 0.592
17è Àxel Pons (Kalex) a 1.361
25è Isaac Viñales (Kalex) a 1.885
27è Èdgar Pons (Kalex) a 2.037
Moto 3
1r Joan Mir (Honda) 1:27.179
2n Romano Fenati (Honda) a 0.676
3r Jorge Martín (Honda) a 0.689

Dorna insta el Circuit a fer les millores necessàries

Carmelo Ezpeleta, director de Dorna, va instar ahir el Circuit de Catalunya a fer les reformes necessàries per garantir la seguretat en el gran premi de motociclisme. Després de l’accident mortal que Luis Salom va tenir la temporada passada a Montmeló, els pilots van demanar canvis a la xicana, però els que es van fer no van agradar i l’última prova es va disputar amb la configuració del circuit de fórmula 1. “El Circuit no està homologat. [...] Han de fer una proposta per fer les obres, i ara no la tenim”, va explicar Ezpeleta a Catalunya Ràdio. També va avisar que el Gran Premi de Catalunya no es disputarà si el Circuit no fa aquestes reformes. El pilot Aleix Espargaró també va ser rotund en les seves valoracions sobre el Circuit: “Ens hem entrebancat dues vegades amb la mateixa pedra, i no hi haurà una tercera, segur. El que decidim a la comissió de seguretat ha d’anar a missa, igual que hi va a les altres curses del campionat. Les xicanes del Circuit no són segures i, mentre n’hi hagi, és molt complicat que tornem a Montmeló.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)