Motor
Tragèdia al Circuit per la mort d’Enric Saurí en les 24 Hores de motociclisme
Motor. El pilot de Granollers no es va recuperar de les lesions que es va fer en una caiguda en el primer revolt, en què va impactar contra les proteccions
Les 24 Hores de motociclisme es van tenyir de dol a causa de la mort del pilot Enric Saurí, de l’equip Motos Gaspar, en un accident que va tenir lloc unes dues hores després d’haver-se iniciat la prova. L’organització va certificar la defunció en un comunicat en el qual va transmetre el seu condol a la família i amics.
L’accident es va produir cap a les 14.20 hores, un cop iniciada la tercera hora de competició. El seu equip, que completaven els pilots Joan Zamorano, Massimo Chetry i Àlex Rubió, havia acabat la segona hora en el segon lloc d’una classificació de 57 equips. Saurí havia completat la volta 67 i es disposava a començar la 68a quan va tenir una sortida de pista en el viratge del primer revolt, just després de la recta principal. Va travessar l’escapatòria en diagonal i va acabar impactant contra les proteccions. A causa del xoc, el pilot es va fer múltiples lesions de caràcter crític. Els serveis d’emergència el van traslladar a l’Hospital General de Granollers, però no es va poder fer res per salvar-li la vida.
L’equip Motos Gaspar va abandonar, però la prova es va continuar disputant. L’organització va cancel·lar les batucades i la festa Flaix FM que s’havia de celebrar i va anunciar que avui homenatjarà el pilot amb una cerimònia de podi sense cava i un minut de silenci.
Saurí, de 32 anys, era veí de Granollers. Treballava a la botiga Motos Gaspar i era el preparador de la moto –una Yamaha– amb la qual el seu equip competia en les 24 Hores. En una entrevista a Ràdio Granollers, fa només uns dies, Saurí explicava que l’objectiu del seu equip, després de cinc participacions, era acabar entre els tres primers classificats i recordava que l’any passat el seu equip va tenir una avaria quan anava en segon lloc.
Un any i un mes després de Salom
La mort d’Enric Saurí es va produir tot just un any i un mes després de l’accident que va posar fi a la vida del pilot mallorquí Luis Salom durant els segons entrenaments lliures de Moto 2 del Gran Premi de Catalunya, puntuable per al mundial. Salom va tenir una caiguda en la volta 12 i va tenir la mala sort que la moto li va caure a sobre després d’impactar contra les proteccions. Arran d’aquesta tragèdia, la comissió de seguretat va instar els responsables del Circuit a fer canvis en el traçat, condició que haurà de complir si vol continuar formant part del calendari del mundial.