L’enemic és a casa
Fórmula 1. Mercedes domina els entrenaments lliures del GP d’Anglaterra, però Hamilton ha de cedir el pas al seu company Bottas en les dues sessions
Valtteri Bottas vol convertir l’estira-i-arronsa pel títol entre el seu company de Mercedes, Lewis Hamilton, i el cap de files de Ferrari, Sebastian Vettel, en un duel a tres bandes. Ahir l’equip de l’estrella de tres puntes va palesar una superioritat manifesta en els entrenaments del GP d’Anglaterra, però el pilot finlandès –vencedor de l’última cursa, diumenge passat, a Àustria– va superar el seu company en les dues sessions lliures.
Val a dir, però, que el pilot anglès no va poder fer cap registre de referència amb el pneumàtic supertou, el més ràpid dels tres disponibles. Al matí, Mercedes només va usar el compost tou –l’equip tan sols n’havia escollit sis jocs (Ferrari, nou) i els havia de guardar amb vista a l’entrenament cronometrat d’avui– i, a la tarda, Hamilton va anar llarg en les enllaçades ràpides de Becketts amb les cobertes vermelles i el seu millor temps va ser el que va marcar amb les grogues, que Bottas va rebaixar de mitja dècima amb el supertou.
Vettel prova el parabrisa
Ferrari va tornar a sorgir com l’alternativa més vàlida al domini de Mercedes –Kimi Räikkönen i Sebastian Vettel van ser els únics que també van baixar d’1:29–, però l’equip italià va patir força amb l’equilibri del cotxe, sobretot al matí. Els ensurts dels bòlids vermells en les enllaçades els van relegar fins i tot rere els Red Bull. La situació va millorar a la tarda, però Räikkönen no es va deslliurar de fer una altra virolla a Becketts.
Més que per les prestacions, Ferrari va cridar l’atenció pel breu assaig del parabrisa transparent que Vettel va fer a primera hora del matí. La FIA l’està avaluant per mirar d’introduir-lo el 2018, com a sistema de protecció de la cabina. Estèticament va semblar més reeixit que no pas l’antic halo, però la visió a través de l’escut de policarbonat no va convèncer Vettel, que només va fer una volta, en comptes de les tres previstes.
Altres fets rellevants del dia van ser l’estrena del pilot júnior de Ferrari Antonio Giovinazzi amb Haas –disputarà sis sessions lliures més el que queda de curs– i la confirmació que Alonso tornarà a penalitzar per l’ús d’elements mecànics extres en el propulsor Honda.
LA DADA
Notícies
Divendres,14 juny 2024