Motociclisme

Moto GP

GP de la República Txeca

Marc és el més murri

Márquez es passeja a Brno gràcies a un canvi de moto dues voltes abans que els rivals i s’imposa a Pedrosa, Maverick i Rossi, segon, tercer i quart

És el primer triplet català de la història en Moto GP

Veure el moment crític com la gran opor­tu­ni­tat i apos­tar doble o res men­tre els rivals les veuen venir. Així, sent el més murri del regne, Marc Márquez va esto­ma­car el per­so­nal ahir a Brno en una cursa defi­nida en el canvi de moto: va dei­xar la de reglat­ges de moll i va aga­far la de sec quan encara no s’havia com­ple­tat la segona volta. Aga­fant els rivals amb els pixats al ven­tre, el de Cer­vera va asso­lir la seva segona victòria seguida, la ter­cera de l’any, i va con­so­li­dar el lide­ratge en el mun­dial.

Feli­ci­tat com­pleta per al moto­ci­clisme del país, ja que el van acom­pa­nyar en el podi Dani Pedrosa i Mave­rick Viñales, que van cer­ti­fi­car d’aquesta manera el pri­mer tri­plet català de la història en la cate­go­ria gran de la velo­ci­tat mun­dial.

Un espe­rit lliure

Quan es va for­mar la gra­e­lla plo­vis­que­java, la pista estava molla i amb prou fei­nes tenia 23 graus de tem­pe­ra­tura. La cursa era decla­rada de pluja, i el cel, tapat en tot moment, no per­me­tia fer pronòstics taxa­tius.

Escar­men­tat per un warm-up en què, també sobre mullat, el pneumàtic dur del dar­rere no li havia transmès bones sen­sa­ci­ons, Márquez va deci­dir cinc minuts abans del toc de semàfor can­viar-lo pel tou. En aquest punt, ja aga­fava un camí dife­rent de la resta. “Pen­sava anar a fons en les qua­tre o cinc pri­me­res vol­tes con­fi­ant que s’asse­ca­ria la pista, esca­par-me i entrar a can­viar”, deia més tard. “Però en la pri­mera volta ja he vist que m’havia equi­vo­cat: el pneumàtic pati­nava molt.” Situ­ació de crisi solu­ci­o­nada tirant pel dret, entrant a can­viar la moto abans que ningú –havia manat en els pri­mers revolts, però en el segon gir va pas­sar de la segona plaça a la desena–. “Si hagués tor­nat a ploure, hau­ria estat home mort, però m’he arris­cat.” I va gua­nyar.

La pista es va asse­car molt més ràpida­ment del que ho havia fet, per exem­ple, diven­dres o en la cursa de Moto 3, i Márquez va fer diana: en el pri­mer gir llançat amb pneumàtics lli­sos, mar­cava un 1:58.981. Era en la quarta volta, quan Pedrosa, Mave­rick, Lorenzo –en els ins­tants ini­ci­als, amb pista molla, va arri­bar a lide­rar amb gai­rebé dos segons de marge– i Aleix Espar­garó entra­ven a can­viar de moto, i quan Rossi i Dovi­zi­oso, encara amb pneumàtics rat­llats, tran­si­ta­ven a 2:08. Més ràpid, més líder, quan tot­hom havia fet el canvi i la clas­si­fi­cació s’havia reor­de­nat, Márquez domi­nava amb 23 segons res­pecte a Pedrosa. Pim-pam: va des­pat­xar els setze girs res­tants i cursa a la but­xaca.

Ell, a la seva pel·lícula, i els rivals, a una altra. Pedrosa, ràpid en la pri­mera volta sor­tint del canvi, va superar Red­ding, Aleix i Abra­ham, i de seguida es va situar segon i va esta­blir el millor ritme de cursa a 1:57 bai­xos (pels 1:57 mit­jans-alts de Márquez). Des del vuitè lloc, Mave­rick va anar esca­lant fins a asse­gu­rar el podi, men­tre que Rossi i Dovi­zi­oso van ser a temps de repa­rar el fet d’haver entrat massa tard per mun­tar la moto de sec i van pas­sar del tretzè i catorzè llocs al quart i sisè.

Marc Márquez

Genialitat en un circuit que no li va especialment bé. En les últimes quatre curses, ha avantatjat ‘Mack’ en 51 punts.

Àlex Rins

Excel·lent qualificació dissabte, va entrar onzè sent molt constant tot i tenir un problema al manillar. Va a l’alça.

Aleix Espargaró

Vuitè, va ser penalitzat amb la pèrdua de tres places quan era tercer per haver sortit abans d’hora en el canvi de moto.

Dani Pedrosa

Amb un excel·lent ritme de cursa amb pneumàtics llisos –guanyador?–, va errar el càlcul a l’hora de fer el canvi.

Maverick Viñales

Amb paciència, agafant confiança a mesura que passaven les voltes, es va poder refer d’un mal cap de setmana.

Tito Rabat

Dissetè, va ser dels últims d’entre els seus rivals a entrar a canviar de moto i mai va poder lluitar pels punts.

Pol Espargaró

Millor resultat de l’any, novè, a només dotze segons del podi. Molt sòlid amb un ritme d’1:58 baixos.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)