Motociclisme

Moto GP

GP d'Àustria

L’equilibri de Dovizioso ordena el primer dia

Motociclisme. El pilot de Forli és el més ràpid a Àustria, en una jornada en la qual Viñales recupera sensacions i l’Honda de Pedrosa i Márquez brilla

El circuit de Spielberg és el més ràpid del campionat i l’any passat va veure el primer doblet de Ducati en nou anys. És un traçat fet a mida per la velocitat de les bales vermelles –la mitjana de la volta supera els 182 km/h– i els primers entrenaments del cap de setmana, en sec, van tornar-ho a constatar: Héctor Barberà (183,6 km/h) havia estat el més ràpid en la sessió matinal i Andrea Dovizioso (184,9 km/h), segon al matí, va ser-ho en la sessió del migdia.

Al costat del comportament de les motos italianes, per sobre de totes la de Dovizioso, el més remarcable del divendres va ser la resposta de Maverick Viñales a cavall de la Yamaha. El pilot de Roses, perdut en les últimes curses a causa dels canvis de carenat i de xassís en la M1, va quedar-se a 0,2 de Dovi i, el més important, va “recuperar sensacions”. “M’he sentit molt millor que a Brno. A còpia de fer canvis hem arribat fins aquí i ara només vull poder mantenir aquesta base fins al final del campionat.” Maverick, segon en la classificació del mundial a 14 punts de Marc Márquez, va ser més de mig segon més ràpid que el seu company d’equip Valentino Rossi, que va llevar-se amb símptomes de refredat i que va acabar amb el tretzè millor temps del dia. Amb tot, avui no s’espera que plogui durant l’FP3 i l’italià podrà lluitar per entrar entre els deu primers i evitar el pas per la Q1.

Al box del Repsol Honda, nova jornada de treball sòlid tant de Dani Pedrosa com de Márquez, tercer i setè, respectivament. No és el de Spielberg un circuit amable per una moto precària en acceleració –l’Honda ha millorat en aquest punt, si bé encara pateix–, però tots dos pilots van treure bones conclusions en les dues sessions –en la primera havien estat tercer i quart–. I, en tot cas, el sentiment no tenia res a veure amb el de fa un any, quan Márquez va acabar el primer dia desè i Pedrosa el dinovè –el cerverí, per exemple, no va calçar ahir goma tova per fer una volta ràpida i va ensenyar un primer ritme de cursa molt bo.

Més enllà dels cinc capdavanters del mundial, a remarcar la jornada de Pol Espargaró a cavall de la KTM al circuit de la marca austríaca. Clarament en alça, el vallesà va fregar el top-10 donant continuïtat al creixement i a les grans prestacions que va tenir fa una setmana a Brno.

La clau, més que la velocitat, serà el desgast del neumàtic. Estic content i sorprès amb les Honda
Andrea Dovizioso
Està tot molt ajustat, però és obvi que hem de fer canvis perquè no tenim una posada a punt ideal
Valentino Rossi
L’inici ha estat molt bo, però encara tenim feina a fer amb l’electrònica i amb l’acceleració, que aquí és fonamental
Maverick Viñales
Moto GP
1r. A. Dovizioso (Ducati)1:24.046
2n. M. Viñales (Yamaha)a 0.234
3r. D. Pedrosa (Honda)a 0.428
4t. J. Zarco (Yamaha)a 0.476
5è. J. Lorenzo (Ducati)a 0.570
6è. H. Barberà (Ducati)a 0.585
7è. M. Márquez (Honda)a 0.603
8è. C. Crutchlow (Honda)a 0.622
9è. A. Espargaró (Aprilia)a 0.680
10è. S. Redding (Ducati)a 0.719
11è. Á. Bautista (Ducati)a 0.734
12è. P. Espargaró (KTM)a 0.813
13è. V. Rossi (Yamaha)a 0.837
14è. L. Baz (Ducati)a 0.879
15è. D. Petrucci (Ducati)a 0.889
16è. J. Folger (Yamaha)a 0.946
17è. A. Iannone (Suzuki)a 1.172
18è. S. Lowes (Aprilia)a 1.224
19è. M. Kallio (KTM)a 1.274
22è. À. Rins (Suzuki)a 1.406
23è. T. Rabat (Honda)a 1.570
Moto 2
1r. F. Morbidelli (Kalex)1:30.211
2n. T. Luthi (Kalex)a 0.031
3r. M. Oliveira (KTM)a 0.183
4t. M. Pasini (Kalex)a 0.210
5è. I. Viñales (Kalex)a 0.262
6è. F. Quartararo (Kalex)a 0.333
7è. À. Márquez (Kalex)a 0.407
8è. F. Bagnaia(Kalex)a 0.491
16è. X. Vierge (Tech 3)a 0.977
20è. À. Pons (Kalex)a 1.142
25è. E. Pons (Kalex)a 1.416
Moto 3
1r. J. Mir (Honda)1:37.549
2n. A. Canet (Honda)a 0.354
3r. M. Ramírez (KTM)a 0.464
16è. A. Arenas (Mahindra)a 1.254
Hem de progressar en el ritme i en la gestió de l’electrònica, però en general estem satisfets
Dani Pedrosa
Hem millorat molt respecte a l’any passat. L’aleró integrat hi ajuda i hem avançat en acceleració
Marc Márquez
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)