Motociclisme

Moto GP

GP de San Marino

Cap més zero, el repte de Márquez en la recta final

Motor. El campió del món no es pot permetre més curses sense puntuar en les sis que queden, la primera de les quals és diumenge a San Marino

Prou zeros. Aquesta ha de ser la consigna per a Marc Márquez i Honda a partir del Gran Premi de San Marino, la primera de les sis últimes curses del calendari. El campió del món ja acumula tres proves sense puntuar aquesta temporada, més que cap altre pilot entre els set primers classificats. Especialment dolorós va ser el zero en l’última cursa, a Silverstone, en la qual el motor de la seva moto va dir prou. Márquez va perdre el lideratge del mundial i el va cedir a Andrea Dovizioso (Ducati), que, a més, va aconseguir la victòria. “Intentarem girar full respecte a l’última cursa”, explica Márquez, que afronta la prova de Misano amb el seu positivisme habitual: “L’important és que últimament hem estat competitius en tota mena de circuits. Per tant, anem a Misano amb el mateix enfocament i la mateixa mentalitat que ens ha funcionat tan bé fins ara.”

La diferència entre els dos pilots és de només nou punts, una igualtat que es manté fins al cinquè classificat, Dani Pedrosa (Honda), que és a 35 punts del líder. Entremig també hi ha els dos pilots oficials de Yamaha, Maverick Viñales –a 13– i Valentino Rossi –a 26–, que es perdrà la cursa de Misano per lesió. Des de la introducció del sistema de punts actual, el 1993, no hi havia hagut mai tanta igualtat en aquest punt de la temporada. Dovizioso valora les seves possibilitats en la cursa de diumenge: “No és un circuit gaire favorable a Ducati, però el test que hem fet aquí fa dues setmanes ha estat molt positiu, i podem dir que estem en forma.” També se sent prou optimista Maverick Viñales després de resoldre alguns dels problemes que tenia amb la seva moto i de tornar a pujar al podi a Silverstone: “Estem treballant en la direcció correcta una altra vegada. Sento el mateix que al començament de la temporada. Això em dona calma i em permet sumar punts en cada cursa.” També Dani Pedrosa intentarà esprémer les seves possibilitats a Misano, on ha pujat sis cops al podi: “Tinc ganes de córrer-hi perquè és un circuit que m’agrada. Hi he aconseguit bons resultats.”

A Moto 2, Franco Morbidelli no té el campionat sentenciat, però sí sota control. L’italià té 29 punts més que el segon classificat, el suís Thomas Luthi, i 68 més que Àlex Márquez, que és tercer. El català, que només va aconseguir dos punts a Silverstone a causa d’una caiguda, pràcticament no veu possibilitats de remuntar: “Ja és gairebé impossible guanyar el campionat, així que ja no m’haig de preocupar de Morbidelli no de Luthi. Ara només haig de provar de guanyar totes les curses que pugui fins al final de la temporada.”

A Moto 3, el panorama és molt més clar. Joan Mir lidera el campionat amb 64 punts més que el seu principal perseguidor, Aron Canet, una diferència que li hauria de valer per ser campió.

Moto GP
1r Andrea Dovizioso (Ducati) 183
2n Marc Márquez (Honda) 174
3r Maverick Viñales (Yamaha) 170
4t Valentino Rossi (Yamaha) 157
Dani Pedrosa (Honda) 148
6è Johann Zarco (Yamaha) 109
7è Jorge Lorenzo (Ducati) 90
8è Cal Crutchlow (Honda) 89
9è Jonas Folger (Yamaha) 77
10è Danilo Petrucci (Ducati) 75
13è Aleix Espargaró (Aprilia) 43
18è Tito Rabat (Honda) 27
19è Pol Espargaró (KTM) 26
21è Àlex Rins (Suzuki) 19
Moto 2
1r Franco Morbidelli (Kalex) 223
2n Thomas Luthi (Kalex) 194
3r Àlex Márquez (Kalex) 155
4t Miguel Oliveira (KTM) 141
5è Francesco Bagnaia (Kalex) 111
11è Xavi Vierge (Tech 3) 55
19è Àxel Pons (Kalex) 17
24è Isaac Viñales (Kalex) 7
25è Ricky Cardús (KTM) 7
31è Èdgar Pons (Kalex) 2
Moto 3
1r Joan Mir (Honda) 226
2n Aron Canet (Honda) 162
3r Romano Fenati (Honda) 160
26è Albert Arenas (Mahindra) 6

Rabat torna a Avintia Racing

Tito Rabat tornarà la temporada que ve a l’Avintia Racing, equip amb el qual el 2005 va debutar en el campionat del món. “Estic molt content per haver firmat amb aquest equip per pilotar una Ducati el 2018. Ara tinc una nova oportunitat de demostrar que puc ser un pilot competitiu a Moto GP en un equip que conec des que era petit i amb una moto que s’ajusta millor al meu físic i al meu estil de pilotatge”, valora Rabat sobre la seva tornada a Avintia.

El responsable de l’equip, Raúl Romero, va elogiar el pilot català: “Tito és un treballador. L’any que ve tindrà una Desmosedici GP17, una moto molt competitiva amb la qual Dovizioso lidera el campionat.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.