Motociclisme

Moto GP

GP de l'Aragó

Entrenaments improductius

Motociclisme. Dani Pedrosa és el més ràpid en una primera jornada molt poc útil a Alcanyís, en unes condicions de pista molla que no tenen res a veure amb les que es preveuen avui i demà, en sec

Quinze dies després de ser incapaç d’oferir uns mínims de competitivitat sobre l’asfalt moll de Misano per la impossibilitat d’escalfar els neumàtics ratllats, Dani Pedrosa va ser ahir l’únic pilot capaç de baixar dels dos minuts en unes condicions igualment de pluja i sense temperatura a la pista, si bé en un asfalt no tan moll. “La moto és la mateixa, la goma és la mateixa i el pilot és el mateix”, deia el de Castellar del Vallès. “S’ha vist que el que va passar a Misano no va ser culpa del pilot. Simplement, es van donar uns valors que no eren els millors perquè anés ràpid.”

Cap risc

Presa de contacte ahir al traçat de Motorland que previsiblement no servirà de res avui i demà perquè les previsions apunten a cel net i sol radiant. És a dir, com deia Marc Márquez, “l’FP3 serà una cronometrada” per equilibrar la moto en sec i acabar entre els deu primers per evitar el purgatori de la Q2. El líder del mundial, el més ràpid en la primera sessió i que va perdre el comandament que sempre va tenir en la segona en els darrers minuts, va pilotar amb mesura, poc –en cap sessió va completar deu voltes senceres– i sense buscar cap límit. Encara va ser més prudent Andrea Dovizioso, de llarg el pilot que menys voltes va fer, cinc al matí i tot just quatre al migdia. Malgrat que no s’espera més pluja en el que queda de Gran Premi, les prestacions de Maverick Viñales, molt crític amb la Yamaha, posen en quarantena les seves aspiracions per a demà. Últim en la taula dels temps durant molta estona, tot just va acabar sent 0,3 dècimes més ràpid que Valentino Rossi. “Si aquest és el nostre nivell sobre moll, el millor que podem fer és oblidar-nos del mundial.”

Rossi anirà ràpid

S’ha de veure el rendiment de Rossi en condicions de sec, físicament molt més exigents que quan la pista és molla, però vist ahir el seu comportament hi ha pocs dubtes que demà correrà. I que anirà ràpid.

Estic content amb el resultat, però de tot plegat n’hem tret ben poca cosa. Demà [avui] tocarà tornar a començar de zero
Dani Pedrosa
Moto GP
1r. D. Pedrosa (Honda) 1:59.858
2n. J. Lorenzo (Ducati) a 0.214
3r. J. Zarco (Yamaha) a 0.462
4t. M. Márquez (Honda) a 0.601
5è. K. Abraham (Ducati) a 0.613
6è. C. Crutchlow (Honda) a 0.624
7è. S. Lowes (Aprilia) a 0.727
8è. A. Dovizioso (Ducati) a 1.104
9è. A. Espargaró (Aprilia) a 1.157
10è. P. Espargaró (KTM) a 1.184
11è. Á. Bautista (Ducati) a 1.245
12è. J. Miller (Honda) a 1.291
13è. B. Smith (KTM) a 1.492
14è. A. Iannone (Suzuki) a 1.613
15è. M. Kallio (KTM) a 1.634
16è. S. Redding (Ducati) a 1.658
17è. M. Viñales (Yamaha) a 1.774
18è. J. Folger (Yamaha) a 1.887
19è. D. Petrucci (Ducati) a 1.952
20è. V. Rossi (Yamaha) a 2.059
21è. À. Rins (Suzuki) a 2.219
22è. T. Rabat (Honda) a 2.534
23è. L. Baz (Ducati) a 2.819
24è. H. Barberà (Ducati) a 3.077
Moto 2
1r. M. Pasini (Kalex) 1:54.439
2n. F. Morbidelli (Kalex) a 0.194
3r. T. Nakagami (Kalex) a 0.541
4t. S. Cortese (Suter) a 0.766
5è. S. Corsi (Speed Up) a 0.834
9è. X. Vierge (Tech 3) a 1.319
18è. À. Pons (Kalex) a 1.715
28è. I. Viñales (Kalex) a 2.359
29è. À. Márquez (Kalex) a 2.401
31è. È. Pons (Kalex) a 2.840
Moto 3
1r. A. Canet (Honda) 1:59.742
2n. J. Mir (Honda) a 0.009
3r. N. Antonelli (KTM) a 0.239
20è. A. Arenas (Mahindra) a 1.611
Ha estat un dia per agafar sensacions, anar més o menys ràpid i no prendre riscos innecessaris. És el que hem fet
Marc Márquez
Hi havia molt poca aigua i el neumàtic es consumia molt ràpidament. Hi havia poc a fer i molt a perdre
Andrea Dovizioso
La pista no era del tot molla i es poden treure poques conclusions, però sempre és important ser ràpid
Jorge Lorenzo
Ha estat frustrant. Per molt tard que frenis, sense adherència ni tracció no pots anar ràpid de cap manera
Maverick Viñales
Ha estat un dia positiu. Tinc la cama bé, no sento gaire dolor ni la tinc inflamada, però en sec tot costa més
Valentino Rossi
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)