Moto GP
GP d'Austràlia
Marc Márquez s’adapta i ordena
Motor. El pilot d’Honda domina de cap a cap i en totes les condicions la segona jornada a Phillip Island, i és el clar favorit al triomf en el Gran Premi d’Austràlia
En sec, en moll, amb temperatures baixes, sense temperatura; a una volta, en ritme. Des de tots els punts de vista, el dissabte a Phillip Island va servir per constatar que Marc Márquez ho tenia tot a punt per vèncer avui en el Gran Premi d’Austràlia. I no se n’amagava, una vegada completada la jornada: “Amb Dovi onzè, aniré a totes des del principi.”
El vigent campió del món, que sortirà amb onze punts d’avantatge respecte a Andrea Dovizioso i des de la posició preferent per setena vegada aquesta temporada, va governar amb fermesa el dissabte al traçat de l’illa australiana. En la primera sessió (FP3), sobre mullat, sent mig segon més ràpid que Johann Zarco i Pol Espargaró i deixant Dovi a 1,2. Va caure (24a caiguda de l’any per ell), però la confiança no li va minvar, i igualment va sotmetre els rivals tant en l’FP4 –1:29.8 amb pista humida i 28 graus i amb Dovi a 0,6– com en la qualificació (pista seca i 27 graus). “He rodat molt còmode en totes les condicions”, confirmava el d’Honda.
Amb la pista seca, Maverick Viñales va mostrar un bon ritme, però no pas en condicions de moll –les previsions d’ahir no eren rotundes, però no es descartava pluja a les quatre de la tarda, hora de la cursa a Phillip Island. En canvi, i malgrat la discreta qualificació, Andrea Dovizioso era molt més regular en ritme: “Sortim enrere i Márquez és el més ràpid, però després ho som nosaltres”, assegurava l’únic pilot de Ducati present en la Q2. Ràpid a una volta, Valentino Rossi es queixava del “poc ritme”, mentre Dani Pedrosa, prou bé en moll, va perdre el fil intentant millorar la posada a punt en sec. Jorge Lorenzo, setzè, va patir una forta caiguda en l’FP3 i, a banda de diverses contusions, es va fer un esquinç al turmell esquerre. De la resta, menció especial per a Pol Espargaró, sisè en la qualificació i tercer en l’FP3 amb l’asfalt moll. En cursa patirà –“no tenim prou electrònica i perdem molt en el quart sector”–, però la progressió de la KTM és indiscutible.
Joan Mir
La jornada de curses pot arrencar amb la proclamació del primer campió del món de l’any, a Moto 3. Per tal que així sigui, el mallorquí Joan Mir necessita acabar rere Romano Fenati si l’italià venç i, si no és el cas, fermar qualsevol posició que eviti que Fenati acabi la cursa sumant sis punts més que ell.
Michelin fins al mundial 2023
Dorna i Michelin van presentar abans de les qualificacions oficials l’acord de renovació del contracte que expirava el 2018 i que ara s’allarga fins al 2023. La marca francesa, subministrador únic de pneumàtics de la categoria Moto GP, va tornar al mundial l’any passat després de vuit d’absència. “Des que han tornat no han parat de créixer i arribar a aquest acord són notícies fantàstiques per al campionat, per als equips i per als pilots”, explicava Carmelo Ezpeleta, màxim dirigent de Dorna.