El campió manté el to
Fórmula 1. Hamilton encapçala les dues sessions d’entrenaments lliures del GP del Brasil, al davant de l’altre Mercedes, de Bottas. Ricciardo és tercer però té una penalització pendent
Lewis Hamilton va estrenar la seva condició de tetracampió del món –acabada d’adquirir fa quinze dies, a Mèxic– amb el millor temps en les dues sessions d’entrenaments lliures del GP del Brasil, la penúltima cita del curs. Els Mercedes no només no van abaixar el to sinó que el segon W08, de Valtteri Bottas, va secundar el seu cap de files tant al matí com a la tarda, quan li va cedir tot just mitja dècima. La prestació del finlandès fa palesa la seva ambició de lluitar pel subcampionat amb Sebastian Vettel, quart a la tarda, rere el millor Red Bull, de Daniel Ricciardo. Hamilton ha fet entendre que, arribat el cas, l’ajudarà.
Tanmateix, el cap de files de Ferrari ocupa el tercer lloc virtual, atès que l’australià de Red Bull arrossega una penalització de deu llocs a la graella per haver hagut de menester un motor elèctric associat al turbo (l’MGU-H) extra. Amb tot, els temps dels lliures d’Interlagos no són una lectura plàcida per a Ferrari. Sense anar més lluny, a la tarda Vettel va ser més lent amb el pneumàtic supertou que els dos Mercedes amb el tou, al voltant de mig segon més lent. Els bòlids vermells acostumen a millorar dissabte, però la diferència de tres dècimes llargues sembla difícil de eixugar. En una jornada amb força virolles i passades de frenada –només Ericsson va arribar a topar amb les barreres–, al matí Vettel va quedar entregirat, mentre que Hamilton va haver de trepitjar la gespa quan Hülkenberg el va avançar en l’inici de la pujada dels boxs, deixant-lo sense espai en la sortida del revolt.
Finalment, la pluja prevista no es va arribar a materialitzar, però l’amenaça va obligar els equips a avançar les simulacions de cursa, atès que demà no s’esperen xàfecs. L’equip Haas fins i tot va fer rodar el pilot júnior de Ferrari Antonio Giovinazzi a la tarda, per tal que el titular Magnussen gaudís de la pista seca al matí. L’italià va ser l’únic que no va provar la roda supertova.
LA DADA
Toro Rosso pateix amb la mecànica
Ricciardo no serà l’únic sancionat en la graella. Els dos pilots de Toro Rosso, Hartley i Gasly (també usuaris de Renault) van arribar al Brasil amb la mateixa penalització a sobre, però a més tots dos van quedar a l’estacada al matí, arran de noves avaries. És el quart gran premi seguit que això passa a un o els dos Toro Rosso, cosa que la marca francesa atribueix a la instal·lació de la mecànica en el xassís. L’equip de Faenza muntarà el motor Honda l’any que ve.
Notícies
Dissabte,4 maig 2024