isidre esteve
pilot de cotxes al dakar
Isidre Esteve, pel camí del retorn a l’elit del Dakar
Motor. El pilot lleidatà presenta la seva participació en la cursa sud-americana del 2018, que afronta amb la il·lusió i l’esperança de lluitar pels vint primers llocs de la general de cotxes
Anar fent amb cotxe els mateixos passos que havia fet en el Dakar africà amb moto. Aquest és l’objectiu vital i esportiu del nou projecte d’Isidre Esteve en la prova més dura del motor, que d’uns anys ençà es disputa a l’Amèrica del Sud.
Deu anys després de la lesió medul·lar que va posar fi a la seva carrera en moto, el pilot d’Oliana, de 45 anys, per fi disposa d’un cotxe per tornar a ser i sentir-se competitiu. “Estem segurs que anem pel bon camí, que la direcció és la correcta. Som cabuts perquè hem cregut que podíem fer-ho. Ser aquí és un gran èxit”, va assegurar en la presentació de la seva tretzena participació en el Dakar (tercera amb cotxe), al Campus Repsol, el seu patrocinador principal.
Els representants de la petroliera –que fan servir el Dakar com a banc de proves dels seus lubricants– no dubten a assenyalar Esteve com un dels seus ambaixadors de marca, a l’altura de Marc Márquez i Dani Pedrosa en Moto GP, i Toni Bou en el trial. “És un pilot competitiu i amb experiència, però també amb valors, com ara l’esforç, la dedicació i la innovació”, va destacar el directiu Lucas Angelini, que va fer esment de la contribució social que tindrà el coixí intel·ligent, desenvolupat per Esteve i KH-7 en la competició, i que és l’element que li permet córrer amb garanties.
L’aposta del Repsol Rally Team ha fet possible un gran salt qualitatiu respecte de la participació del pilot de Lleida en l’anterior edició del Dakar. “Ara tenim un autèntic cotxe de curses, amb xassís tubular i carrosseria de fibra. És el mateix concepte de cotxe que els oficials de Peugeot, Mini i Toyota. La diferència és que els oficials poden fer el cotxe nou cada dia; nosaltres, si el primer dia volem guanyar no arribarem al final”, va valorar el pilot.
Amb ADN calongí
El cotxe, amb un motor BMW turbo dièsel de 340 CV, l’ha fet el fabricant especialitzat francès Sodicars, però els últims dos mesos ha estat sotmès a una intensa posada al punt a les instal·lacions de Mecatech, al Parc d’Activitats Econòmiques de Calonge (PAEC). El taller és propietat de Txema Villalobos, un dels pinyons cabdals de l’engranatge de l’equip. A més de conèixer i cuidar la mecànica com ningú, és el copilot d’Esteve. El calongí té clar que en els raids Esteve és un pilot més, sense que la seva discapacitat –condueix amb els comandaments adaptats al volant– suposi cap entrebanc. “L’única diferència és que si punxem o ens enganxem en una duna baixo jo sol. Però no passa res; l’Isidre sempre m’espera!”, va deixar anar Villalobos, provocant la riallada del seu company.
La parella del Repsol Rally Team ha disputat dues curses amb el Sodicars BV6, la Baja Aragó i el ral·li del Marroc, a més de diversos tests, també al Marroc. En total, uns 4.000 quilòmetres. “Per molts que en facis, sempre són insuficients, però han sigut els necessaris per adaptar-nos al cotxe.” Un cotxe que els ha de permetre buscar les pessigolles als pilots prioritaris. “Hi ha 30 cotxes capdavanters. L’objectiu és empaitar-los i acaronar el vintè lloc. I la segona setmana, si som més a prop del quinzè que del vintè, millor.”