Fórmula 1

fórmula 1

entrenaments de pretemporada

Setmana decisiva a Montmeló

Fórmula 1. A partir de demà es reprèn la pretemporada al Circuit de Barcelona-Catalunya, amb els últims quatre dies de proves abans que engegui el curs a Austràlia

La pretemporada de la F-1 es reprendrà al Circuit de Barcelona-Catalunya a partir de demà i fins al divendres vinent. Seran quatre dies d’activitat decisius per als equips, no només perquè seran els últims abans de fer les maletes i volar cap a Melbourne –seu de la primera cita del curs, el 25 de març–, sinó també perquè el mal temps de la setmana passada va deixar força deures pendents en les llibretes dels tècnics.

De fet, la tarda de dijous passat, l’últim dia de la tongada anterior, va oferir les úniques hores realment profitoses de la setmana, després de la pluja i les baixes temperatures dels dos primers dies i del temporal de neu de dimecres, que a la pràctica va suspendre les proves. Tot plegat va oferir algunes xifres curioses, com ara que l’equip amb més voltes acumulades (324) fos Toro Rosso, malgrat que estrenava la mecànica Honda que el curs passat va fer anar de corcoll McLaren (ara amb Renault).

Simulacions pendents

Aquests dies, amb una previsió de temps més suau, els equips hauran d’encabir en quatre sessions les proves pendents de simulació de cursa i de qualificació, a banda d’avaluar peces noves abans de Melbourne. La setmana passada, només quatre pilots van baixar d’1:20, encara lluny del rècord oficiós absolut del Circuit de Barcelona-Catalunya (1:18.339, establert el 2008): els Mercedes de Lewis Hamilton (1:19.333, l’últim dia) i Valtteri Bottas (1:19.976, el segon); Sebastian Vettel (Ferrari, 1:19.673, el segon), i Stoffel Vandoorne (McLaren, 1:19.854, també l’últim dia). Val a dir, però, que les fletxes de plata van fer el temps amb el pneumàtic mitjà, mentre que Vettel va usar el tou i Vandoorne va ser l’únic dels vint-i-dos pilots en acció que va muntar l’hipertou, el compost més tou i, per tant, més ràpid de Pirelli.

LA DADA

324
voltes
va fer Toro Rosso la setmana passada, en la seva estrena amb Honda (Mercedes, 306; Ferrari, 298).

Hamilton enyora els sots

El reasfaltatge del Circuit de Barcelona-Catalunya ha convençut tot el pàdoc de la F-1. Tot? No ben bé. Lewis Hamilton va assegurar dijous passat –al final de la seva única tarda representativa de proves de la setmana– que enyorava l’antic asfalt, que datava del 2005. “Una casa nova de trinca no té personalitat; les cases antigues en tenen més. Amb els circuits passa el mateix: m’agraden amb un asfalt més antic”, va comparar. El vigent campió del món troba que el reasfaltatge –dut a terme per exigències de la FIM i MotoGP, amb el vistiplau de la FIA i la F-1– ha “allisat” el ferm i ara fa la conducció “més fàcil”. “Els sots del circuit t’obliguen a canviar els punts de frenada o les traçades, i el fan més difícil, més delicat. És un repte que m’agrada.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.