Fórmula 1
Pretemporada
Un gran premi en petit
Fórmula 1. Sebastian Vettel fa un simulacre d’entrenament cronometrat i de cursa en el penúltim dia de proves al Circuit de Barcelona-Catalunya
Ferrari va celebrar ahir el seu Gran Premi de Catalunya particular, una cursa en què tenien garantida la posició preferent i la victòria, només comptant que la mecànica de l’SF71H no fes figa. En la penúltima jornada de la pretemporada al Circuit de Barcelona-Catalunya, Sebastian Vettel va dedicar el matí a simular un entrenament cronometrat i a la tarda va dur a terme una reeixida simulació de cursa. De passada, amb un temps d’1:17.182 l’alemany va fer miques el flamant rècord establert dimecres per Daniel Ricciardo, que tan sols va sobreviure 24 hores.
Rodes toves a dojo
Poc o molt, tots els equips es van centrar a esprémer els cotxes amb els pneumàtics més tous i a fer tirades més o menys llargues. Tots els pilots en acció van baixar d’1:20, tret de Lance Stroll (Williams); la meitat, d’1:19, i Vettel, d’1:18. Ferrari va escenificar una sessió qualificativa completa, amb un succedani de FP3, Q1, Q2 i Q3. Vettel va començar obrint boca amb el compost tou (1:19.828), com si fóssim en una tercera sessió de lliures. A mig matí va muntar un joc de supertous per primer cop en la pretemporada i ja es va enfilar fins al capdavant de la llista de temps (1:18.414), en el que seria la primera mànega de l’entrenament cronometrat. Tot seguit va calçar els ultratous i va baixar a 1:18.079, només un grapat de mil·lèsimes més lent que el rècord oficiós de Ricciardo amb l’hipertou. Quan el subcampió del món va muntar les rodes de color rosa, el cronòmetre es va aturar successivament en 1:17.644 i –en el segon intent del simulacre de Q3– 1:17.182.
Així doncs, Vettel es va endur la pole virtual, un segon llarg més ràpid que Kevin Magnussen (Haas), calçat amb supertous (1:18.360). En canvi, Valtteri Bottas, al matí, i Lewis Hamilton, a la tarda, es van dedicar només a fer tirades llargues amb el compost mitjà. El pilot anglès va anticipar que avui Mercedes intentarà per fi fer una simulació de cursa.
Amb la pole al sarró, Ferrari va fer la seva a la tarda, incloent-hi l’estona que el cotxe s’està aturat a la graella amb les rodes dins dels escalfadors, la volta de formació i la sortida, per bé que tot plegat ho van fer a la línia de boxs i no al bell mig de la recta principal, és clar.
Una hora i mitja més tard, a les quatre, el pilot alemany va tornar al box vermell, després de completar les 66 voltes de cursa amb dues aturades (supertou-mitjà-mitjà). Val a dir que Max Verstappen va ser capaç de replicar el ritme del Ferrari (1:22 baixos) en una simulació semblant amb el Red Bull, tot i que la va finalitzar amb només 62 voltes.
Educació i motor es donen la mà al Circuit
Prop de 1.200 alumnes de vint centres escolars han pogut visitar el Circuit de Barcelona-Catalunya durant les proves de la pretemporada de la F-1. La iniciativa és un dels fruits del conveni signat l’any passat entre la Secretaria General de l’Esport i la instal·lació vallesana, en el marc del pla català de l’esport. Així, els alumnes i els seus professors han pogut gaudir de l’espectacle a la pista i de molts dels racons més exclusius del traçat. La iniciativa forma part de l’aposta del Circuit per apropar el món de la competició del motor als nens i divulgar els valors que s’hi poden trobar, com ara la tolerància, el respecte envers els altres i envers les regles, la confiança en un mateix i l’esforç de superació. En aquest àmbit, el Circuit disposa d’un pla de visites educatives amb continguts adaptats per a cada nivell.