La victòria més valuosa
Motor. Isidre Esteve presenta la versió comercial del coixí intel·ligent que li ha permès tornar a competir en el Dakar. S’anomena Nubolo i neix per aportar qualitat de vida a tot un col·lectiu
Diuen que la competició és un banc de proves per a la indústria de l’automoció. Isidre Esteve ha adaptat la dita a la seva manera. En el seu cas, la competició –el Dakar– ha servit per oferir a la societat el Nubolo. És la versió comercial del coixí intel·ligent que li permet competir sense haver de patir per les temudes úlceres per pressió, un dels problemes més greus –i desconeguts– dels lesionats medul·lars.
“Un cop vam tenir el primer prototip perquè jo tornés a competir, des de la Fundació Isidre Esteve vam creure que ho havíem de compartir i posar-ho al mercat”, va explicar el pilot d’Oliana en la presentació del Nubolo, a l’Antiga Fàbrica Damm de Barcelona. Una jornada –hi va afegir– que representava “el colofó d’un projecte extraordinari, que ha unit de forma altruista persones, empreses i entitats, amb compromís, generositat i esforç, per aportar qualitat de vida a un col·lectiu”.
Tot plegat havia arrencat el 2011, arran de la trobada del pilot amb Josep M. Lloreda, l’amo de KH-7, sorprès de veure que Esteve havia renunciat a córrer “perquè no podia estar tanta estona assegut en un cotxe”. Necessitava una mena de coixí “intel·ligent” que garantís el reg sanguini als isquis. Aviat és dit, però aquest somni ja és una realitat anomenada Nubolo. L’empresa OKM d’Avinyonet de Puigventós, a l’Alt Empordà, en fabrica tres versions. La bàsica és la Cell, que també pot fer servei a persones que passin llargues estones assegudes, com ara conductors professionals. La Pro i la Med són dinàmiques, amb una centraleta electrònica que activa l’efecte massatge. Amb la versió definitiva del Nubolo Med, Isidre Esteve va acaronar el top vint en l’últim Dakar, fent bona la dita de la competició com a banc de proves. En aquest cas, per a la indústria dels somnis.