Deures pendents
Les feixugues condicions de la pista deixen molts interrogants en l’aire al final dels primers entrenaments lliures al Circuit de Barcelona-Catalunya
Mercedes encapçala les dues sessions amb el pneumàtic tou
Una pista força bruta de bon començament i en constant evolució, les empipadores ratxes de vent i el comportament dels pneumàtics van dibuixar un escenari prou convuls al final de la primera jornada d’entrenaments lliures de F-1 al Circuit de Barcelona-Catalunya. El millor temps absolut va ser el de Valtteri Bottas en la primera sessió, amb el pneumàtic tou. L’altre Mercedes, de Lewis Hamilton, va liderar la segona, també amb el tou, però li va faltar una dècima per desbancar el seu company. El pilot anglès va anar llarg al revolt de la Moreneta en el seu intent ràpid amb el compost supertou i no va poder millorar.
Sobre el paper el supertou hauria de ser el pneumàtic de qualificació –és unes quatre dècimes més ràpid que el tou–, però en general els pilots van patir força per posar-lo a to en unes condicions de la pista prou feixugues, la qual cosa es va traduir en un reguitzell de virolles i excursions per les escapatòries del circuit.
Ensurt mecànic de Kimi
Amb tot, a la tarda les diferències de temps van ser minses, amb un marge de poc més de mig segon entre els Mercedes, els Red Bull i els Ferrari. L’estrena d’uns nous deflectors laterals en els RB14 va ser reeixida, amb Daniel Ricciardo –també amb el tou– i Max Verstappen al davant dels bòlids vermells. Al matí, l’australià havia colpejat el mur de pneumàtics al quart revolt, Repsol, traït pel vent de cua en aquell punt.
Més volada van tenir les dificultats a can Ferrari. Sebastian Vettel va haver d’assumir en solitari les simulacions de cursa de la segona sessió, després que Kimi Räikkönen –també va sortir de la pista a Repsol, però va evitar la barrera– hagués de tornar al box amb el motor mut, arran del que Ferrari va definir eufemísticament com “un mal funcionament del grup propulsor”. Vettel va fer una virolla al matí i va anar llarg al final de la recta principal a la tarda, però si més no les seves tirades llargues van estar a l’altura de Mercedes i Red Bull, cosa que fa preveure una cursa aferrissada en què el resultat que s’obtingui avui en la sessió qualificativa, a les tres de la tarda, podria ser decisiu. En aquest sentit, veient la degradació del compost supertou –mai utilitzat abans a Montmeló–, pot ben bé ser que algun dels equips grans, o tots tres, apostin per passar el tall de la Q2 amb el tou i començar la prova amb el pneumàtic ideal d’una cursa que Pirelli preveu que es despatxarà amb dues aturades a boxs.