Fórmula 1

Deures pendents

Les feixugues condicions de la pista deixen molts interrogants en l’aire al final dels primers entrenaments lliures al Circuit de Barcelona-Catalunya

Mercedes encapçala les dues sessions amb el pneumàtic tou

Una pista força bruta de bon començament i en constant evolució, les empipadores ratxes de vent i el comportament dels pneumàtics van dibuixar un escenari prou convuls al final de la primera jornada d’entrenaments lliures de F-1 al Circuit de Barcelona-Catalunya. El millor temps absolut va ser el de Valtteri Bottas en la primera sessió, amb el pneumàtic tou. L’altre Mercedes, de Lewis Hamilton, va liderar la segona, també amb el tou, però li va faltar una dècima per desbancar el seu company. El pilot anglès va anar llarg al revolt de la Moreneta en el seu intent ràpid amb el compost supertou i no va poder millorar.

Sobre el paper el supertou hauria de ser el pneumàtic de qualificació –és unes quatre dècimes més ràpid que el tou–, però en general els pilots van patir força per posar-lo a to en unes condicions de la pista prou feixugues, la qual cosa es va traduir en un reguitzell de virolles i excursions per les escapatòries del circuit.

Ensurt mecànic de Kimi

Amb tot, a la tarda les diferències de temps van ser minses, amb un marge de poc més de mig segon entre els Mercedes, els Red Bull i els Ferrari. L’estrena d’uns nous deflectors laterals en els RB14 va ser reeixida, amb Daniel Ricciardo –també amb el tou– i Max Verstappen al davant dels bòlids vermells. Al matí, l’australià havia colpejat el mur de pneumàtics al quart revolt, Repsol, traït pel vent de cua en aquell punt.

Més volada van tenir les dificultats a can Ferrari. Sebastian Vettel va haver d’assumir en solitari les simulacions de cursa de la segona sessió, després que Kimi Räikkönen –també va sortir de la pista a Repsol, però va evitar la barrera– hagués de tornar al box amb el motor mut, arran del que Ferrari va definir eufemísticament com “un mal funcionament del grup propulsor”. Vettel va fer una virolla al matí i va anar llarg al final de la recta principal a la tarda, però si més no les seves tirades llargues van estar a l’altura de Mercedes i Red Bull, cosa que fa preveure una cursa aferrissada en què el resultat que s’obtingui avui en la sessió qualificativa, a les tres de la tarda, podria ser decisiu. En aquest sentit, veient la degradació del compost supertou –mai utilitzat abans a Montmeló–, pot ben bé ser que algun dels equips grans, o tots tres, apostin per passar el tall de la Q2 amb el tou i començar la prova amb el pneumàtic ideal d’una cursa que Pirelli preveu que es despatxarà amb dues aturades a boxs.

El cotxe ha anat bé de bon començament, però no he notat el guany d’adherència del supertou. Hem de treballar en això
Valtteri Bottas
És clar que mai no vols estavellar-te, però posats a fer és millor que passi en la primera sessió que no pas en la segona
Daniel Ricciardo
Sessió lliure 1
1r V. Bottas (Mercedes) 1:18.148
2n L. Hamilton (Mercedes) 1:18.997
3r S. Vettel (Ferrari) 1:19.098
4t M. Verstappen (Red Bull-TAG) 1:19.187
5è K. Räikkönen (Ferrari) 1:19.499
6è F. Alonso (McLaren-Ren.) 1:19.858
7è D. Ricciardo (Red Bull-TAG) 1:19.871
8è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:19.906
9è S. Vandoorne (McLaren-Ren.) 1:20.083
10è P. Gasly (STR-Honda) 1:20.508
11è K. Magnussen (Haas-Ferr.) 1:20.637
12è C. Leclerc (Sauber-Ferr.) 1:20.665
13è S. Pérez (Force India-Merc.) 1:20.924
14è M. Ericsson (Sauber-Ferr.) 1:20.984
15è C. Sainz (Renault) 1:21.053
16è E. Ocon (Force India-Merc.) 1:21.144
17è N. Hülkenberg (Renault) 1:21.159
18è B. Hartley (STR-Honda) 1:21.373
19è R. Kubica (Williams-Merc.) 1:21.510
20è L. Stroll (Williams-Merc.) 1:22.756
Sessió lliure 2
1r L. Hamilton (Mercedes) 1:18.259
2n D. Ricciardo (Red Bull-TAG) 1:18.392
3r M. Verstappen (Red Bull-TAG) 1:18.533
4t S. Vettel (Ferrari) 1:18.585
5è V. Bottas (Mercedes) 1:18.611
6è K. Räikkönen (Ferrari) 1:18.829
7è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:19.579
8è K. Magnussen (Haas-Ferr.) 1:19.643
9è S. Vandoorne (McLaren-Ren.) 1:19.722
10è S. Pérez (Force India-Merc.) 1:19.962
11è E. Ocon (Force India-Merc.) 1:20.024
12è F. Alonso (McLaren-Ren.) 1:20.035
13è N. Hülkenberg (Renault) 1:20.183
14è P. Gasly (STR-Honda) 1:20.373
15è M. Ericsson (Sauber-Ferr.) 1:20.501
16è C. Leclerc (Sauber-Ferr.) 1:20.514
17è C. Sainz (Renault) 1:20.672
18è B. Hartley (STR-Honda) 1:21.265
19è L. Stroll (Williams-Merc.) 1:21.556
20è S. Sirotkin (Williams-Merc.) 1:22.060
20
ensurts
es van registrar ahir en les dues sessions lliures, entre topades, virolles i sortides de pista.
No s’ha vist gens clar quina és la velocitat dels Ferrari. Tal vegada s’estaven amagant una mica i trauran tot el seu potencial dissabte
Lewis Hamilton
Si tens confiança en el cotxe, no hi ha cap motiu per intentar tibar més enllà del límit a hores d’ara
Sebastian Vettel
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)