El guanyador més inesperat
Moto 3. Albert Arenas aconsegueix la primera victòria catalana en la categoria petita en tres anys i mig. El gironí creua la meta segon i hereta el triomf per una sanció del vencedor
Les victòries catalanes a Moto 3 eren força habituals quan Maverick Viñales, Àlex Márquez i Àlex Rins lluitaven pels títols de la categoria petita. Però aquells dies de vi i roses van acabar quan tots tres van fer el salt a les classes superiors. Ahir, tres anys i mig després de l’últim triomf d’un català a Moto 3 –Àlex Márquez a Motegi el 2014–, Albert Arenas, de 21 anys, va ampliar el palmarès del país amb un èxit rocambolesc.
No debades, el pilot gironí va iniciar el penúltim gir en el vuitè lloc. Va avançar el seu company en l’equip Ángel Nieto, Andrea Migno, per col·locar-se setè, abans que Enea Bastianini caigués en l’últim revolt i fes sortir de la pista Jakub Kornfeil (que de tota manera arrossegava una sanció que l’hauria despenjat rere el català).
L’enrenou va enlairar Arenas fins al quart lloc en l’última volta, rere Marco Bezzecchi, Jorge Martín i Fabio Di Giannantonio, però només aquest últim va sortir dempeus del penúltim revolt, en què els altres dos van caure. La KTM número 75 va creuar la meta en la segona posició, el primer podi d’Arenas en la seva 29a cursa de Moto 3. L’any passat va disputar el primer curs sencer en la categoria, després d’haver-hi debutat a mitjan 2016, tot i que ja havia corregut com a convidat a Xest el 2014, encara amb 17 anys.
El millor resultat anterior del gironí era un vuitè lloc, però el primer podi va esdevenir la primera victòria quan es va confirmar una sanció de tres segons per al teòric vencedor per haver tallat una xicana durant la cursa. De retruc, el seu company Migno va pujar al segon lloc, el primer doblet de l’equip de Moto 3 de Jorge Martínez Aspar d’encà que va rebatejar l’escuderia en honor del campió desaparegut Ángel Nieto, a qui Arenas va dedicar el triomf. Amb Marcos Ramírez tercer, KTM va ocupar el podi per segona cursa seguida.
El triomf d’Arenas ha redreçat un difícil començament del curs del gironí, que es va perdre la primera cursa, a Qatar, arran d’una fractura de clavícula en l’escalfament previ. Ahir sortia cinquè i va estar tota la cursa en el grup capdavanter de deu pilots, preparat per treure suc de les circumstàncies.