Els pilots diuen bé de l’asfalt i el traçat nous
Motociclisme. El Circuit de Barcelona-Catalunya rep l’excel·lent en el primer assaig de Moto GP amb vista al Gran Premi de Catalunya
Una feina “extraordinària”. Els pilots de Moto GP –des de Marc Márquez fins a Valentino Rossi– van dir bé, ahir, del nou asfalt del Circuit de Barcelona-Catalunya i de l’escapatòria ampliada en el penúltim revolt (el 13). Vint corredors –només hi van faltar el equips Nieto i Pramac (Ducati), i Marc VDS (Honda)– van assajar el resultat de les obres de l’hivern passat. “Igual que vaig ser crític amb la modificació de la xicana, ara cal felicitar el Circuit. L’adherència és molt bona i no hi ha cap sot a la pista”, va valorar Aleix Espargaró, content de tornar al “traçat històric” amb el doble revolt de dretes al final. “El Circuit ha fet un esforç molt gran perquè puguem continuar corrent aquí. És un traçat molt més natural i atractiu”, va assenyalar el seu germà Pol.
La remodelació va ser una exigència de la comissió de seguretat arran del fatídic accident de Luis Salom el 2016. Val a dir, però, que el traçat actual és inèdit, perquè a l’entrada de l’estadi es manté la variant de F-1 al revolt 10. La comissió ho va demanar per tal de fer més àmplia l’escapatòria. “No és tan divertit, però és més segur”, va resumir Aleix. Així doncs, el millor temps de Viñales ahir en els últims minuts de la sessió és el primer rècord oficiós.
Durant la jornada, els pilots van aprofitar l’avinentesa per avançar en la posada a punt de les motos amb vista al GP de Catalunya (17 de juny) i provar els compostos que Michelin hi pensa dur. Hi va haver vuit caigudes, però l’única seriosa va ser la de Tito Rabat en l’últim revolt a mig matí. El barceloní va ser evacuat a la clínica Dexeus. No té res trencat, però avui se li farà una ecografia al colze esquerre per tal de descartar cap lesió muscular.