Ducati vol refer-se al temple de la velocitat
Motociclisme. El Gran Premi d’Itàlia al rapidíssim circuit de Mugello és una ocasió d’or per a la marca italiana i l’ídol local Andrea Dovizioso
La presumible revifada de Ducati i els següents moviments en el mercat de pilots són els centres d’atenció –dins i fora de la pista– del GP d’Itàlia, la sisena prova del mundial i l’última abans del GP de Catalunya, que se celebrarà a Montmeló a mitjan juny. La cursa italiana es disputa a Mugello, un circuit que Ducati no amaga que li va com anell al dit, i on l’any passat els pilots italians van liderar els podis en totes les categories per primer cop en deu anys.
El 2018 els transalpins ja han guanyat set curses (de quinze) i encapçalen la general de Moto 2 (Pecco Bagnaia) i Moto 3 (Marco Bezzecchi), de manera que un nou triplet a casa és ben factible. Sobretot perquè Mugello és terreny adobat per a la Ducati de Moto GP, amb una recta de 1.141 metres on la Desmosedici acarona els 360 km/h gràcies a la seva potència i capacitat d’acceleració. No debades, l’any passat va vèncer Andrea Dovizioso i Danilo Petrucci va pujar al podi. Per mirar de trencar la ratxa de tres victòries de Marc Márquez (Honda), la marca de Borgo Panigale no deixa res a l’atzar i avui tindrà quatre motos oficials en acció, amb el provador Michele Pirro al costat de Dovi, Lorenzo i Petrux. Entre les Ducati privades, Tito Rabat ha rebut el vistiplau per córrer després de la caiguda de la setmana passada al Circuit de Barcelona-Catalunya.
Pel que fa al ball de manillars, ahir Andrea Iannone va confirmar que no seguirà a Suzuki el 2019. Joan Mir, el mallorquí vigent campió de Moto 3 i debutant a Moto 2, és qui més sona com a company d’Àlex Rins. També penja d’un fil el lloc a Ducati de Lorenzo, que està buscant plaça en un altre equip.