Motociclisme

Doble ensurt de Ducati

Motociclisme. Iannone lidera les dues sessions lliures a Mugello, en la segona de les quals Pirro queda fora de combat per una forta caiguda i Dovizioso trenca el motor de la Desmosedici

Andrea Iannone va saber treure suc del factor camp i ahir va liderar les dues primeres sessions d’entrenaments lliures del GP d’Itàlia, l’endemà que confirmés que el 2019 perdrà el seient a Suzuki al costat d’Àlex Rins. En canvi, Ducati va viure una jornada nefasta a casa, a tot just una hora de la seu de Borgo Panigale. La primera sessió encara va anar prou bé, amb el provador Michele Pirro segon i Andrea Dovizioso tercer. Però a la tarda els somriures es van glaçar al box vermell i a tot el pàdoc amb la caiguda esfereïdora de Pirro. L’italià –no podrà disputar la que hauria estat la seva 50a cursa de MotoGP– va blocar la roda davantera en la frenada del primer revolt, a la qual havia arribat a 351,4 km/h, i el seu cos va colpejar l’asfalt després de sortir per les orelles.

Segons va avançar a Movistar MotoGP l’excampió Casey Stoner –està retirat però segueix vinculat a Ducati–, Pirro estava provant un nou sistema de frens en la seva moto laboratori. Tanmateix, en va sortir il·lès, a banda de les contusions i una luxació. “Tranquil·litat absoluta”, va ser el pronòstic del cap mèdic del campionat, el català Àngel Charte.

Per acabar-ho d’adobar, després de la represa Dovi va trencar el motor de la Desmosedici i ara com ara és tretzè, fora de l’accés directe a la Q2. Si més no, el cap de files de Ducati va batre el rècord absolut de velocitat en MotoGP i va arribar als 356,4 km/h amb l’ajut d’un vent de cua de 6 km/h. Per posar la dada en context, la Suzuki de Iannone amb prou feines superava els 342. És clar que la GP18 vola, però el motor del subcampió del món no va resistir l’esforç.

‘Mack’ i Marc, positius

A la tarda –i en la combinada–, Maverick Viñales i Marc Márquez van ser segon i tercer rere Iannone. Al matí, el de Yamaha va caure en la primera volta, però es va mostrar prou satisfet amb la posada a punt de l’M1 després del test de la setmana passada al Circuit de Barcelona-Catalunya. A la tarda, el d’Honda també va caure, traït pel pneumàtic davanter extradur que Michelin ha dut a Itàlia com a quarta opció disponible. “Un dia positiu, perquè hi ha marge de millora”, va dir.

En Moto2, el predestinat a substituir Ianonne el 2019, Joan Mir, va liderar una sessió per primer cop. El seu company Àlex Márquez va ser el més ràpid al matí, però no va millorar a la tarda i va retrocedir fins al cinquè lloc en la combinada. En Moto3, Albert Arenas va ser desè.

ELS PROTAGONISTES

He tingut bones sensacions. En aquest moment, el tàndem format per la Suzuki i Iannone està funcionant prou bé
Andrea Iannone
MotoGP
1r A. Iannone (Suzuki) 1:46.735
2n M. Viñales (Yamaha) 1:47.122
3r M. Márquez (Honda) 1:47.218
4t J. Zarco (Yamaha) 1:47.365
5è J. Miller (Ducati) 1:47.403
6è C. Crutchlow (Honda) 1:47.433
7è V. Rossi (Yamaha) 1:47.445
14è D. Pedrosa (Honda) 1:47.924
16è À. Rins (Suzuki) 1:47.996
17è A. Espargaró (Aprilia) 1:48.113
18è T. Rabat (Ducati) 1:48.221
19è P. Espargaró (KTM) 1:48.269
Moto2
1r J. Mir (Kalex) 1:52.124
À. Márquez (Kalex) 1:52.515
20è X. Vierge (Kalex) 1:53.370
25è I. Viñales (Kalex) 1:53.894
Moto3
1r J. Martín (Honda) 1:57.104
2n A. Canet (Honda) 1:57.443
10è A. Arenas (KTM) 1:58.009
Em trobo bé, la confiança ha tornat. La pista m’agrada i la moto funciona. L’equip ha fet un salt endavant
Maverick Viñales
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)