Motociclisme

ALBERT ARENAS

PILOT D’ÁNGEL NIETO TEAM A MOTO 3

“Per què no puc arribar a Moto GP?”

El pilot gironí arriba a la cursa de casa, que l’any passat no va disputar per lesió, amb el record de la victòria de Le Mans encara ben present

“Ens falta consolidar-nos entre els vuit primers, i ho veig factible”

Albert Arenas (Girona, 21 anys) va sorprendre tothom amb la victòria inesperada que va aconseguir en el Gran Premi de França, la primera –i el primer podi– que aconsegueix en el mundial de motociclisme. El gironí, amb fama de ser un bon desenvolupador de motos, disputa la seva segona temporada com a pilot permanent (Ángel Nieto Team) a Moto 3.

Quin gust li va deixar la victòria de Le Mans?
M’ha provat molt bé, i demostra que tinc una bona dinàmica. Tinc ganes que arribin més curses. Va ser una victòria inesperada, tot i que durant la cursa vam estar entre els millors. Al final en una cursa pot passar de tot, i que caiguin dos pilots en l’últim revolt normalment no sol passar. I com que jo era el primer dels que venien... Però per ser en aquella posició vaig estar al davant lluitant tota l’estona, i em vaig creure que podia estar entre els cinc primers, que ja era un gran resultat.
Va tenir una part d’estratègia la consecució d’aquell resultat?
Sí, perquè en aquell revolt hi van caure diversos pilots. Jo hi vaig caure en els entrenaments. Sabia que era un punt clau del circuit i no vaig fer l’errada dos cops. Sabia on era el límit en aquell punt i durant la cursa vaig intentar no superar-lo. Potser si no hagués caigut en els entrenaments ho hauria fet en la cursa.
Les condicions que es van donar per assolir aquella victòria es poden tornar a repetir en les pròximes curses?
Confio que sí, però no és fàcil. Estem fent passes en aquest camí i avançant per aconseguir grans resultats. Ens falta consolidar-nos entre els vuit primers, cosa que veig factible aconseguir. Hem d’estar entre els millors constantment.
Té fama de transmetre bones informacions als enginyers. Sempre ha tingut aquesta capacitat o hi tenen a veure els estudis que va començar d’enginyeria mecànica?
Penso que és molt important pilotar sent conscient de la situació en què et trobes. No s’hi val a pujar a la moto, sortir a donar gas i tornar al box i dir només què va bé i què no. Si vols avançar i ser un dels grans t’has de consolidar i és molt important la informació que transmets. Perquè a vegades és bona, però d’altres no. I si transmets massa informació et pots embolicar tu mateix. A més, aquesta és una moto nova per a mi i per a l’equip i ens ha costat una mica trobar el camí. Però ara la tenim força per la mà.
Ens atén al box de Moto GP. Hi fa alguna feina concreta?
M’agrada veure els pilots de Moto GP. El meu objectiu és arribar a aquesta categoria i venir al box de Moto GP potser em contagiarà coses bones. Treballo per això. Tot el que m’he proposat fins ara m’ha costat més o menys però ho he anat aconseguint a còpia de treball. Només cal mirar els que ja hi són. Si ells hi han arribat, per què no puc ser-hi jo?

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)