Fórmula 1

Desfullant la margarida

Motor. Ricciardo reconeix al Red Bull Ring que el seu futur es resoldrà abans d’un mes, ara que l’equip austríac ha tancat l’acord amb Honda

“Red Bull ha posat les seves cartes sobre la taula i ara ja sé a què atenir-me.” Daniel Ricciardo va confirmar al Red Bull Ring que és a prop de decidir el seu futur esportiu. “Vull tancar-ho abans de l’aturada estiuenca, si és possible, per arribar-hi tranquil i que semblin unes vacances de veritat”, va explicar ahir al circuit propietat del seu equip, la vigília dels entrenaments lliures de la novena prova del curs, el GP d’Àustria de fórmula 1.

Les “cartes” de Red Bull són l’acord per muntar els motors Honda a partir de l’any que ve, en comptes dels Renault que usen ara. “Segurament això no influirà en la meva decisió, simplement hi aporta claredat”, va asseverar. El termini màxim que s’ha autoimposat és el GP d’Hongria, el 29 de juliol, d’aquí a un mes.

En realitat, el pilot australià –diumenge farà 29 anys– no té gaires alternatives, per bé que alguns equips “s’han interessat” pels seus serveis. A can Mercedes la continuïtat del líder del mundial, Lewis Hamilton, és un mer tràmit, i el segon cotxe serà per a l’inquilí actual, Valtteri Bottas –vencedor a Àustria l’any passat–, o el júnior Esteban Ocon, ara a Force India. Pel que fa a Ferrari, Sebastian Vettel té contracte fins al final del 2020. Si Kimi Räikkönen no renova –“ho decidiré abans no acabi l’any”–, el seu company serà Charles Leclerc, la revelació del curs amb el modest Sauber.

Evolució de Mercedes

Els dos últims anys, un Red Bull ha pujat al podi al circuit de casa (Verstappen, segon el 2016; Ricciardo, tercer el 2017), però d’ençà del retorn del Red Bull Ring al calendari, el 2014, sempre hi ha triomfat un Mercedes. Hamilton ha guanyat tres de les cinc últimes curses del 2018, i l’equip platejat estrena a Àustria una evolució aerodinàmica de gran abast a la zona dels pontons. Després de la derrota de la setmana passada, a França, Vettel i Ferrari necessiten parar-los els peus, en un circuit curt –només deu revolts–, amb forts desnivells i tres rectes seguides per revolts tancats. Hi preval la potència i la capacitat de tracció del bòlid, i el temps sol ser inestable. Ahir al matí, sense anar gaire lluny, va ploure.

EL PROTAGONISTA

En general, crec que aquest any hem estat força ràpids en tot tipus de circuits. Si no hem pujat al podi ens hi hem acostat
Red Bull s’ha compromès amb Honda, ha posat les seves cartes sobre la taula i ara ja sé a què atenir-me
Daniel Ricciardo
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)