Motociclisme

El passadís de casa seva

GP d’Holanda de motociclisme. Viñales torna a liderar una taula de temps i Rossi referma l’adaptació de Yamaha a Assen mentre Márquez va a la seva

Que Yamaha sempre s’ha adaptat bé a Assen no és cap novetat. Per tant, les posicions de Maverick Viñales (primer) i Valentino Rossi (quart) ahir a la Catedral haurien de sorprendre relativament. A més, el català ja havia liderat una taula de temps a Le Mans (tercer lliure, el que fa el tall directe a la Q2). A França, ni ell ni Rossi van qualificar-se bé (vuitè i novè) i en cursa el podi de Rossi va ser un consol relatiu perquè va acabar a més de cinc segons de Márquez i Viñales va entrar setè. L’objectiu és millorar clarament la prestació dissabte i diumenge.

Però feeling moto-pista a banda, hi podria haver un argument afegit: Yamaha va provar una nova forquilla de carboni que Yamaha havia experimentat el 2017 però que havia estat descartada. “Potser si l’haguéssim provat abans ens hauríem estalviat molts de problemes. M’ajuda a canviar més bé de direcció i la moto va més al meu gust Estem fent canvis per aconseguir-ho”, explica Viñales, que va rodar tres dècimes més ràpidament que el rècord de volta ràpida en cursa.

Márquez, amb confiança

Entre les Yamaha i la Ducati de Petrucci –gran millora en la segona sessió, 1.3 segons– s’hi va posar la Suzuki de Iannone, que ja havia estat ràpid al matí. La primera visita a la pista l’havia dominada Marc Márquez, però el líder del campionat va preferir estalviar un joc de rodes en la segona tanda i amb prou feines va millorar. Amb tot, el seu ritme amb la goma que previsiblement serà la de cursa és molt bo i, veient com havia anat al matí, el campió no dona massa importància a les sis dècimes cedides. Per variar, va tornar a evitar in extremis una caiguda quan el tren de davant se li va tancar en un revolt a l’esquerra. Genoll, colze, impuls i cap amunt. “He tingut sort, perquè era una zona ràpida i em podia haver fet mal i trinxar la moto”, va admetre.

En Moto2, el monopoli de Kalex (nou dels deu primers) el va trencar Fabio Quartararo (Speed Up), però dels favorits, Bagnaia i Mir van tenir un dia més profitós que Àlex Márquez, vuitè i amb només una dècima de millora a la tarda “per un canvi d’ajustaments que no ha funcionat prou bé”, mentre que el seu company Mir en rebaixava set. Al matí, el català havia patit una caiguda. Amb tot, Márquez creu que té una “bona base” pensant en la cursa.

PROTAGONISTES

Estic content, hem treballat molt, Assen m’agrada i la moto està funcionant bé. Aquest és el nivell que ens pertoca
Maverick Viñales
MotoGP
1r M. Viñales (Yamaha) 1:33.378
2n A. Iannone (Suzuki) a 0.121
3r D. Petrucci (Ducati) a 0.386
4t V. Rossi (Yamaha) a 0.401
5è C. Crutchlow (Honda) a 0.434
6è A. Dovizioso (Ducati) a 0.481
7è J. Lorenzo (Ducati) a 0.492
M. Márquez (Honda) a 0.683
À. Rins (Suzuki) a 0.669
10è J. Zarco (Yamaha) a 0.755
11è D. Pedrosa (Honda) a 0.789
13è A. Espargaró (Aprilia) a 0.940
17è T. Rabat (Ducati) a 1.198
20è P. Espargaró (KTM) a 1.444
Moto2
1r F. Bagnaia (Kalex) 1:38.091
2n J. Mir (Kalex) a 0.100
3r L. Marini (Kalex) a 0.155
4t F. Quartararo (Speed Up) a 0.165
5è L. Baldassarri (Kalex) a 0.280
6è M. Pasini (Kalex) a 0.295
7è A. Locatelli (Kalex) a 0.322
À. Márquez (Kalex) a 0.434
15è X. Vierge (Kalex) a 0.710
20è I. Viñales (Kalex) a 0.966
Moto3
1r A. Canet (Honda) 1:42.677
2n J. Martín (Honda) a 0.094
3r G. Rodrigo (KTM) a 0.138
12è A. Arenas (KTM) a 0.717
Preveia estar més lluny de les Yamaha, que van molt de pressa en revolt ràpid, i de les Ducati, que acceleren molt
Marc Márquez
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)