Mai no és tard quan arriba
Motociclisme. L’equip d’Eduard Català aconsegueix la setena victòria en les 24 Hores de Catalunya, vuit anys després. Podis de l’Institut Castellarnau i Monlau Repsol en O-SBK i SST1
El canvi de moto ha provat a l’equip Català Aclam. Després de vint anys amb Suzuki, Eduard Català ha estrenat la Kawasaki ZX10R –pilotada per Ferrer, Pilot, Saseta i Denis– amb la setena victòria en les AMV 24 Hores de Catalunya, vuit anys després de l’últim triomf en la clàssica del Circuit de Barcelona-Catalunya, el 2012.
L’equip de Molins de Rei va encapçalar la cursa des de la tercera hora, coincidint amb la caiguda de l’altre gran favorit, Yamalube Folch Endurance, quan era quart. L’equip reusenc –vencedor els tres últims anys– va haver de plegar, igual que el també molinenc Proelit Racing, segon el 2017. L’únic entrebanc de Català va ser un stop-and-go tot just començar, per haver empès la moto en la sortida (sanció que també van rebre Folch i Tecmas).
Gaspar perd el podi
Els francesos BMD –vencedor en Open SBK– i Tecmas –amb només tres pilots– van ser segon i tercer, i l’Institut Castellarnau (Martínez, G. Rodríguez, F. Rodríguez i Valls) va ser quart i segon en O-SBK. Quan faltava una hora i mitja, aquest lloc l’ocupava Gaspar Racing (Zamorano, Rubio, Pérez i Creu), però la caiguda de Marc Creu a la Moreneta els va apartar del podi en O-SBK, desbancats pel Calàbria Motor (Garcia, Badia, Borràs i Romeu) quan només faltaven tres minuts i mig. Tot i això, l’equip de Granollers va creuar simbòlicament la meta per homenatjar Enric Saurí, el pilot de l’equip mort en la cursa del 2017.
La segona moto de l’escola Monlau Repsol (Almazán, Amado, Torras i Basomba) va ser tercera en SST1 i l’equip balear B the Travel Brand (López, Roser, De Arriba i Daviu) va vèncer en SST6.