Tots hi posen el coll
Vettel supera Bottas i s’imposa en l’espectacular final de cursa del GP d’Anglaterra
Hamilton remunta des de la cua després de ser envestit per Räikkönen i acaba segon entre els dos Ferrari
Lewis Hamilton sap prou bé quina és la recepta magistral del pilot de curses. “Tibar a sac i no rendir-se”, va resumir ahir després d’entrar segon en el GP d’Anglaterra, intercalat entre els Ferrari de Sebastian Vettel i Kimi Räikkönen. Encara més, el pilot anglès de Mercedes va demostrar que té talent de sobres per aplicar-la, sobretot si l’escenari és un tapís d’alta velocitat com Silverstone, on la seva remuntada des de la cua del grup el va deixar a tot just dos segons del seu rival alemany.
De ben segur que no pensava que arribaria tan amunt tres revolts després de la sortida, entregirat en l’escapatòria mentre el grup passava de llarg sense esperar-lo. L’únic error de Hamilton s’havia produït uns segons abans, quan no va arrencar gaire bé. Vettel el va superar en l’acceleració inicial, Bottas en el primer revolt i Räikkönen ho va intentar en el tercer, però va anar llarg i va envestir el 44. Era el segon cop en tres curses que un Mercedes rebia l’escomesa d’un Ferrari en la sortida, després de la topada de Vettel i Bottas a França. L’alemany havia estat sancionat amb cinc segons, i a Kimi li van caure deu, ben merescuts.
Esprint final
Ser líder en camp contrari –“Aquí, a casa seva”, va exclamar per ràdio quan va haver rematat la feina– devia ser el millor antídot per al pinçament al coll que feia la guitza a Vettel, però va haver de suar per merèixer el privilegi de la victòria. Havia arribat a avantatjar Bottas de set segons, reduïts a dos en la volta 30 (de 52), quan Ricciardo, quart, va decidir fer una segona aturada a boxs, atès que arribar al final amb només un canvi de rodes no era bufar i fer ampolles. Kimi era cinquè i Hamilton, sisè, una posició que ocupava des de la desena volta, després d’haver-se obert pas entre el grup com un ganivet en la mantega calenta.
Dos girs més enllà, Ericsson va agafar el primer revolt amb l’aleró mòbil obert i va perdre el control, la qual cosa va provocar la neutralització de la cursa amb el cotxe de seguretat. Els Ferrari i Verstappen ho van aprofitar per aturar-se i muntar el joc nou de cobertes toves que havien guardat dissabte. Els pilots de Mercedes no en tenien i van optar per seguir endavant amb el joc del compost mitjà que havien muntat en la primera aturada. La cursa es va reprendre amb Bottas primer, seguit per Vettel, Hamilton, Verstappen, Räikkönen i Ricciardo, i es va tornar a neutralitzar tot seguit, per la topada entre Grosjean i Sainz al rapidíssim revolt de Copse, on uns instants abans Max havia parat els peus a Kimi després d’un duel vibrant.
La represa definitiva es va esdevenir en la volta 42 –en faltaven onze– i l’espectacle va ser electritzant. Vettel va preparar l’atac a Bottas amb mestria i paciència, i després de cinc voltes ensumant la presa va clavar les urpes en la 47. El finlandès de Mercedes havia tret tot el suc de les cobertes i en els girs successius va haver de cedir el pas a Hamilton i Räikkönen. Si més no, va tenir a ratlla Ricciardo, l’únic Red Bull en pista després de la virolla per un problema tècnic de Verstappen, a qui Kimi havia superat per fi en la represa. Després va encalçar Hamilton i es va col·locar a 1.3 en el penúltim gir, però en l’últim l’anglès va seguir tibant per fer la millor volta personal (1:31.245 amb el mitjà, a mig segon de la millor dels Ferrari amb el tou) i va conservar el lloc, mentre Alonso superava Magnussen en lluita pel vuitè lloc.
LA DADA
PROTAGONISTES
1r | Sebastian Vettel (Ferrari) | 1h27:29.784 |
2n | Lewis Hamilton (Mercedes) | a 2.264 |
3r | Kimi Räikkönen (Ferrari) | a 3.652 |
4t | Valtteri Bottas (Mercedes) | a 8.883 |
5è | Daniel Ricciardo (Red-Bull-TAG) | a 9.500 |
6è | Nico Hülkenberg (Renault) | a 28.220 |
7è | Esteban Ocon (Force India-Mercedes) | a 29.930 |
8è | Fernando Alonso (McLaren-Renault) | a 31.115 |
9è | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | a 33.188 |
10è | Sergio Pérez (Force India-Mercedes) | a 34.708 |
11è | Stoffel Vandoorne (McLaren-Ren.) | a 35.774 |
12è | Lance Stroll (Williams-Mercedes) | a 38.106 |
13è | Pierre Gasly (Toro Rosso-Honda) | a 39.129 |
14è | Serguei Sirotkin (Williams-Merc.) | a 48.113 |
ret. | Max Verstappen (Red-Bull-TAG) | volta 46 |
ret. | Romain Grosjean (Haas-Ferrari) | volta 37 |
ret. | Carlos Sainz (Renault) | volta 37 |
ret. | Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) | volta 31 |
ret. | Charles Leclerc (Sauber-Ferrari) | volta 18 |
ret. | Brendon Hartley (Toro Rosso-Honda) | volta 1 |
LÍDERS SUCCESSIUS |
Vettel, volta 1 a 20, Bottas, v. 21, Vettel, v. 22 | a 33, Bottas, v. 34 a 46, Vettel, v. 47 a 52 | |
VOLTA RÀPIDA |
S. Vettel (1:30.696, a 233,831 km/h) | v. 47 | ||
CAMPIONAT DE PILOTS |
1r | Sebastian Vettel (Ferrari) | 171 |
2n | Lewis Hamilton (Mercedes) | 163 |
3r | Kimi Räikkönen (Ferrari) | 116 |
4t | Daniel Ricciardo (Red-Bull-TAG Heuer) | 106 |
5è | Valtteri Bottas (Mercedes) | 104 |
6è | Max Verstappen (Red-Bull-TAG Heuer) | 93 |
7è | Nico Hülkenberg (Renault) | 42 |
8è | Fernando Alonso (McLaren-Renault) | 40 |
9è | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | 39 |
10è | Carlos Sainz (Renault) | 28 |
11è | Esteban Ocon (Force India-Mercedes) | 25 |
12è | Sergio Pérez (Force India-Mercedes) | 24 |
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS |
1r | Ferrari | 287 |
2n | Mercedes | 267 |
3r | Red Bull-TAG Heuer | 199 |
4t | Renault | 70 |
5è | Haas-Ferrari | 51 |
6è | Force India-Mercedes | 49 |
7è | McLaren-Renault | 48 |
8è | Toro Rosso-Honda | 19 |
9è | Sauber-Ferrari | 16 |
PRÒXIMA CURSA |
GP d’Alemanya, 22 de juliol | |
Per emmarcar
Un segon lloc mai no podrà tenir el valor d’una victòria per a Hamilton, però ahir va fer una cursa de traca.
Per oblidar
Una roda solta de Leclerc en l’aturada a boxs i un fort accident d’Ericsson van fer caure Sauber del núvol.
Notícies
Dimecres,7 juny 2023