Fórmula 1

Tots hi posen el coll

Vettel supera Bottas i s’imposa en l’espectacular final de cursa del GP d’Anglaterra

Hamilton remunta des de la cua després de ser envestit per Räikkönen i acaba segon entre els dos Ferrari

Lewis Hamil­ton sap prou bé quina és la recepta magis­tral del pilot de cur­ses. “Tibar a sac i no ren­dir-se”, va resu­mir ahir després d’entrar segon en el GP d’Angla­terra, inter­ca­lat entre els Fer­rari de Sebas­tian Vet­tel i Kimi Räikkönen. Encara més, el pilot anglès de Mer­ce­des va demos­trar que té talent de sobres per apli­car-la, sobre­tot si l’esce­nari és un tapís d’alta velo­ci­tat com Sil­vers­tone, on la seva remun­tada des de la cua del grup el va dei­xar a tot just dos segons del seu rival ale­many.

De ben segur que no pen­sava que arri­ba­ria tan amunt tres revolts després de la sor­tida, entre­gi­rat en l’esca­patòria men­tre el grup pas­sava de llarg sense espe­rar-lo. L’únic error de Hamil­ton s’havia produït uns segons abans, quan no va arren­car gaire bé. Vet­tel el va superar en l’acce­le­ració ini­cial, Bot­tas en el pri­mer revolt i Räikkönen ho va inten­tar en el ter­cer, però va anar llarg i va enves­tir el 44. Era el segon cop en tres cur­ses que un Mer­ce­des rebia l’esco­mesa d’un Fer­rari en la sor­tida, després de la topada de Vet­tel i Bot­tas a França. L’ale­many havia estat san­ci­o­nat amb cinc segons, i a Kimi li van caure deu, ben meres­cuts.

Esprint final

Ser líder en camp con­trari –“Aquí, a casa seva”, va excla­mar per ràdio quan va haver rema­tat la feina– devia ser el millor antídot per al pinçament al coll que feia la guitza a Vet­tel, però va haver de suar per merèixer el pri­vi­legi de la victòria. Havia arri­bat a avan­tat­jar Bot­tas de set segons, reduïts a dos en la volta 30 (de 52), quan Ric­ci­ardo, quart, va deci­dir fer una segona atu­rada a boxs, atès que arri­bar al final amb només un canvi de rodes no era bufar i fer ampo­lles. Kimi era cinquè i Hamil­ton, sisè, una posició que ocu­pava des de la desena volta, després d’haver-se obert pas entre el grup com un gani­vet en la man­tega calenta.

Dos girs més enllà, Erics­son va aga­far el pri­mer revolt amb l’aleró mòbil obert i va per­dre el con­trol, la qual cosa va pro­vo­car la neu­tra­lit­zació de la cursa amb el cotxe de segu­re­tat. Els Fer­rari i Vers­tap­pen ho van apro­fi­tar per atu­rar-se i mun­tar el joc nou de cober­tes toves que havien guar­dat dis­sabte. Els pilots de Mer­ce­des no en tenien i van optar per seguir enda­vant amb el joc del com­post mitjà que havien mun­tat en la pri­mera atu­rada. La cursa es va repren­dre amb Bot­tas pri­mer, seguit per Vet­tel, Hamil­ton, Vers­tap­pen, Räikkönen i Ric­ci­ardo, i es va tor­nar a neu­tra­lit­zar tot seguit, per la topada entre Gros­jean i Sainz al rapidíssim revolt de Copse, on uns ins­tants abans Max havia parat els peus a Kimi després d’un duel vibrant.

La represa defi­ni­tiva es va esde­ve­nir en la volta 42 –en fal­ta­ven onze– i l’espec­ta­cle va ser elec­trit­zant. Vet­tel va pre­pa­rar l’atac a Bot­tas amb mes­tria i paciència, i després de cinc vol­tes ensu­mant la presa va cla­var les urpes en la 47. El fin­landès de Mer­ce­des havia tret tot el suc de les cober­tes i en els girs suc­ces­sius va haver de cedir el pas a Hamil­ton i Räikkönen. Si més no, va tenir a rat­lla Ric­ci­ardo, l’únic Red Bull en pista després de la viro­lla per un pro­blema tècnic de Vers­tap­pen, a qui Kimi havia superat per fi en la represa. Després va encalçar Hamil­ton i es va col·locar a 1.3 en el penúltim gir, però en l’últim l’anglès va seguir tibant per fer la millor volta per­so­nal (1:31.245 amb el mitjà, a mig segon de la millor dels Fer­rari amb el tou) i va con­ser­var el lloc, men­tre Alonso superava Mag­nus­sen en lluita pel vuitè lloc.

LA DADA

51
victòries
acumula Vettel amb la d’ahir, la quarta del curs. Ha igualat el total d’Alain Prost.

PROTAGONISTES

Són coses que passen [la topada amb Hamilton]. Altres vegades hem estat nosaltres els que hem rebut
Kimi Räikkönen
M’he trobat en una situació difícil, però sabia que l’únic que podia fer era lluitar amb tot el que tenia
Lewis Hamilton
En la maniobra final l’he pogut sorprendre [a Bottas]. Crec que pensava que no m’atreviria a llançar-me per dins
Sebastian Vettel
1rSebastian Vettel (Ferrari)1h27:29.784
2nLewis Hamilton (Mercedes)a 2.264
3rKimi Räikkönen (Ferrari)a 3.652
4tValtteri Bottas (Mercedes)a 8.883
Daniel Ricciardo (Red-Bull-TAG)a 9.500
Nico Hülkenberg (Renault)a 28.220
Esteban Ocon (Force India-Mercedes)a 29.930
Fernando Alonso (McLaren-Renault)a 31.115
Kevin Magnussen (Haas-Ferrari)a 33.188
10èSergio Pérez (Force India-Mercedes)a 34.708
11èStoffel Vandoorne (McLaren-Ren.)a 35.774
12èLance Stroll (Williams-Mercedes)a 38.106
13èPierre Gasly (Toro Rosso-Honda)a 39.129
14èSerguei Sirotkin (Williams-Merc.)a 48.113
ret.Max Verstappen (Red-Bull-TAG)volta 46
ret.Romain Grosjean (Haas-Ferrari)volta 37
ret.Carlos Sainz (Renault)volta 37
ret.Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari)volta 31
ret.Charles Leclerc (Sauber-Ferrari)volta 18
ret.Brendon Hartley (Toro Rosso-Honda)volta 1
LÍDERS SUCCESSIUS
Vettel, volta 1 a 20, Bottas, v. 21, Vettel, v. 22 a 33, Bottas, v. 34 a 46, Vettel, v. 47 a 52
VOLTA RÀPIDA
S. Vettel (1:30.696, a 233,831 km/h)v. 47
CAMPIONAT DE PILOTS
1rSebastian Vettel (Ferrari)171
2nLewis Hamilton (Mercedes)163
3rKimi Räikkönen (Ferrari)116
4tDaniel Ricciardo (Red-Bull-TAG Heuer)106
Valtteri Bottas (Mercedes)104
Max Verstappen (Red-Bull-TAG Heuer)93
Nico Hülkenberg (Renault)42
Fernando Alonso (McLaren-Renault)40
Kevin Magnussen (Haas-Ferrari)39
10èCarlos Sainz (Renault)28
11èEsteban Ocon (Force India-Mercedes)25
12èSergio Pérez (Force India-Mercedes)24
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS
1rFerrari287
2nMercedes267
3rRed Bull-TAG Heuer199
4tRenault70
Haas-Ferrari51
Force India-Mercedes49
McLaren-Renault48
Toro Rosso-Honda19
Sauber-Ferrari16
PRÒXIMA CURSA
GP d’Alemanya, 22 de juliol

Per emmarcar

Un segon lloc mai no podrà tenir el valor d’una victòria per a Hamilton, però ahir va fer una cursa de traca.

Per oblidar

Una roda solta de Leclerc en l’aturada a boxs i un fort accident d’Ericsson van fer caure Sauber del núvol.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)