Més motor

Campionat Electric GT

Amb accent català

Neix un nou campionat de turismes elèctrics

Agustí Payà n’és l’impulsor i els Tesla de curses els prepara QEV Technologies a Montmeló

Electric GT serà com el ‘revival’ Esperit de Montjuïc però al voltant de la tecnologia del futur

El Circuit de Barcelona-Catalunya va ser la seu recentment de l’entrega del primer Tesla P100D de curses, el vehicle que a partir de finals d’any donarà vida al campionat EPCS (Electric Production Car Series) dins de l’esdeveniment Electric GT (EGT), que inclou curses de karts elèctrics, eSports (gestionats per Mediapro) i múltiples activitats al pàdoc. “Serà com el revival Esperit de Montjuïc però al voltant de la tecnologia del futur”, il·lustra el barceloní Agustí Payà, un dels socis fundadors d’EGT, al costat de Mark Gemmell.

L’elecció de l’escenari no va ser casual. Per bé que EGT no farà parada i fonda al circuit vallesà durant el primer curs del 2019, és aquí on neixen els cotxes. Més ben dit, al polígon veí de Montmeló on té la seu QEV Technologies, el proveïdor de tecnologia d’EGT. Ras i curt, “nosaltres proveïm els Tesla de carrer i QEV els transforma en cotxes de curses, amb totes les normes FIA de seguretat i el kit de competició”. QEV Tech és l’antiga divisió catalana de Campos Racing, dirigida per l’enginyer Joan Orús i ara especialitzada en el sector elèctric. Sense anar gaire lluny, des de Montmeló també es gestiona l’equip Mahindra de fórmula E. El projecte motorsport2020.cat –centrat en l’impuls de la indústria de l’esport del motor a Catalunya– també hi ha aportat el seu gra de sorra, atès que QEV, EGT i el Circuit es van posar en contacte mitjançant la seva mediació.

Tot i que els tres primers anys s’usarà el Tesla, EPCS no és una copa monomarca. “A partir del quart any volem que entrin més marques. Els equips compartiran un xassís i les bateries, i podran tenir el seu motor i transmissió”, explica Payà. Ara com ara, però, “Tesla és l’única marca amb prou capacitat per fer un campionat”. La graella la formaran deu equips amb dos cotxes de 785 CV i 1.800 quilos (550 de bateries) cadascun. Tots pensats, desenvolupats i fets a Montmeló.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.