Miratge de Ducati en territori Márquez
Motociclisme. Lorenzo, Petrucci i Dovizioso superen el cerverí en els lliures del GP d’Alemanya, però Marc dedica la jornada a preparar la cursa
Somriu Ducati i també Marc Márquez. La marca italiana va col·locar les tres Desmosedici de fàbrica entre els quatre primers de la combinada de Moto GP al final de la primera jornada del GP d’Alemanya, mentre que el pilot d’Honda va ser el més ràpid de bon començament en les dues sessions, però ni al matí ni a la tarda va muntar una roda posterior tova nova en l’última tirada, de manera que el cinquè lloc del cerverí és fictici. Les motos vermelles i també Iannone –el més ràpid al matí– van cremar dos jocs de rodes.
Márquez va admetre que s’havia centrat en la posada a punt i el ritme de cursa. Va completar 27 voltes en cada sessió (la cursa en tindrà 30), més que ningú, i va palesar el millor ritme, rodant còmodament en 1:21 mitjos amb el compost mitjà, en un circuit, Sachsenring, on ha guanyat els últims vuit anys.
Per la seva banda, Jorge Lorenzo va estrenar una petita modificació ergonòmica en el dipòsit de la Ducati i va ser l’únic a baixar d’1:21, en una tanda de només tres voltes llançades amb rodes toves. Una gran prestació a una volta del mallorquí en el traçat alemany, on no ha guanyat mai en cap categoria, i que referma el gran moment de forma del futur company de Márquez.
A banda del cerverí, Maverick Viñales és l’altre pilot català que a hores d’ara té garantit el pas directe a la Q2. La resta se l’hauran de jugar aquest matí en la tercera sessió, al costat de dos il·lustres més, Valentino Rossi i Johann Zarco, dissetè i divuitè, respectivament. Al matí, Àlex Rins i Tito Rabat van caure, sense conseqüències. La caiguda més greu va ser la del provador de KTM Mika Kallio, a la tarda. Va impactar contra la barrera d’aire del vuitè revolt i té una possible lesió al genoll.
Igualtat en Moto 2
En Moto 2, Xavi Vierge va treure suc de la roda d’Àlex Márquez per enlairar-se fins al primer lloc al davant del cerverí, en una combinada amb set pilots en un marge d’una dècima i una vintena en mig segon. En Moto 3, Albert Arenas també va aprofitar una roda bona, la del líder del mundial Jorge Martín, per fer el vuitè lloc al final de la jornada, però tot seguit el gironí va caure, ja amb el rellotge a zero.
Puig no enyorarà Pedrosa
L’endemà que Dani Pedrosa fes públic el seu comiat de Moto GP en acabar el curs, Alberto Puig i Tetsuhiro Kuwata (director esportiu i cap d’HRC) van oferir una roda de premsa a Sachsenring per fer balanç de la primera meitat del curs. La retirada del pilot de Castellar del Vallès va centrar la compareixença, per bé que l’expilot barceloní –el primer català vencedor en 500 cc, el 1995– va mirar de no donar-hi gaires voltes. “Dani ha tingut una carrera molt llarga a Honda, ha tingut moltes oportunitats. Tretze anys són molts, i vam decidir provar amb un altre pilot”, va asseverar. “Un equip capdavanter vol tenir els millors pilots. Es va presentar l’oportunitat i la vam aprofitar”, hi va afegir, en al·lusió al fitxatge de Jorge Lorenzo. Paradoxalment, Puig havia estat el descobridor de Pedrosa fa prop de vint anys, i el seu home de confiança fins al final del 2013, quan van separar els seus camins de forma més aviat aspra. I ara que s’ha estrenat com a directiu d’HRC, Pedrosa se’n va. Una decisió que Kuwata va fer entendre que havia estat del pilot vallesà, que va decidir no continuar. Si més no, Puig va lloar la carrera de Pedrosa i el seu esperit lluitador. “És un noi petit que havia de barallar-se amb una moto gran. Ho va aconseguir, i això és impressionant”, va ponderar, abans de revelar que HRC li ha ofert un lloc de pilot de proves: “Depèn d’ell, serà la seva decisió.” Al voltant de la convivència de Márquez i Lorenzo al box, Puig va reconèixer que serà un “repte”. “No serà gens fàcil, però és que les curses en si sempre són complicades.”