Fórmula 1

Cara i creu a can Red Bull

Fórmula 1. Ricciardo i Verstappen lideren els entrenaments lliures del GP d’Alemanya, però demà el pilot australià tancarà la graella de sortida

Ni el vermell ni el platejat. El color protagonista al final de la primera jornada del GP d’Alemanya va ser el blau fosc de Red Bull, que va prendre la iniciativa als favorits de la vigília, Ferrari i Mercedes. Daniel Ricciardo va ser el més ràpid al matí, mentre que Max Verstappen va agafar el relleu a la tarda. Per la seva banda, Lewis Hamilton va ser el segon en les dues sessions, a tot just quatre mil·lèsimes de l’australià en la primera i a 0.026 de l’holandès en la segona, tots amb pneumàtics ultratous. Una diferència prou minsa que diu bé de la prestació dels bòlids de la marca de begudes a Hockenheim, un circuit de potència (més de 330 km/h) on tal vegada no esperaven brillar tant.

Si més no, és el que sembla indicar la decisió tàctica de Red Bull, que ha escollit aquest traçat perquè Ricciardo compleixi la sanció que l’equip ha anat ajornant d’ençà que el pilot australià va tenir una avaria terminal en el sistema híbrid durant el GP de Mònaco, fa prop de dos mesos. La pana no li va impedir guanyar la cursa, però el va condemnar a una futura sanció per haver de menester elements mecànics extres. El dia ha arribat i, per tant, demà Ricciardo tancarà la graella de sortida, per tal d’arribar net al GP d’Hongria, la setmana entrant, on els RB14 poden ser els grans favorits.

Així doncs, Ricciardo no va muntar l’ultratou a la tarda, per preparar millor la presumible remuntada amb els compostos més durs, cosa que explica el seu tretzè lloc. Ferrari tampoc va calçar l’ultratou al matí, però Sebastian Vettel no va millorar tot el que esperava quan va usar les cobertes més toves a la tarda. Amb 1:13.310, li van faltar quatre mil·lèsimes per batre el rècord de la pole de Michael Schumacher el 2004, cosa que sí van fer Max, Lewis i Valtteri.

LA DADA

20
llocs
de sanció a la graella acumula Ricciardo per l’ús d’un nou MGU-K, bateries i centraleta electrònica.
Sessió lliure 1
1r D. Ricciardo (Red Bull-TAG) 1:13.525
2n L. Hamilton (Mercedes) 1:13.529
3r M. Verstappen (Red Bull-TAG) 1:13.714
4t S. Vettel (Ferrari) 1:13.796
5è V. Bottas (Mercedes) 1:13.903
6è K. Räikkönen (Ferrari) 1:14.267
7è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:14.691
8è K. Magnussen (Haas-Ferr.) 1:14.853
9è C. Leclerc (Sauber-Ferr.) 1:15.097
10è N. Hülkenberg (Renault) 1:15.282
11è S. Pérez (Force India-Merc.) 1:15.415
12è F. Alonso (McLaren-Ren.) 1:15.544
13è L. Stroll (Williams-Merc.) 1:15.629
14è C. Sainz (Renault) 1:15.769
15è B. Hartley (STR-Honda) 1:15.864
16è S. Sirotkin (Williams-Merc.) 1:15.876
17è N. Latifi (Force India-Merc.) 1:16.023
18è P. Gasly (STR-Honda) 1:16.071
19è A. Giovinazzi (Sauber-Ferr.) 1:16.136
20è S. Vandoorne (McLaren-Ren.) 1:16.149
Sessió lliure 2
1r M. Verstappen (Red Bull-TAG) 1:13.085
2n L. Hamilton (Mercedes) 1:13.111
3r V. Bottas (Mercedes) 1:13.190
4t S. Vettel (Ferrari) 1:13.310
5è K. Räikkönen (Ferrari) 1:13.427
6è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:13.973
7è K. Magnussen (Haas-Ferr.) 1:14.189
8è C. Leclerc (Sauber-Ferr.) 1:14.374
9è N. Hülkenberg (Renault) 1:14.496
10è E. Ocon (Force India-Merc.) 1:14.508
11è S. Pérez (Force India-Merc.) 1:14.552
12è C. Sainz (Renault) 1:14.592
13è D. Ricciardo (Red Bull-TAG) 1:14.682
14è M. Ericsson (Sauber-Ferr.) 1:14.783
15è P. Gasly (STR-Honda) 1:14.793
16è B. Hartley (STR-Honda) 1:14.830
17è F. Alonso (McLaren-Ren.) 1:14.836
18è L. Stroll (Williams-Merc.) 1:15.269
19è S. Sirotkin (Williams-Merc.) 1:15.408
20è S. Vandoorne (McLaren-Ren.) 1:15.454

Hamilton ja té company

Després d’anunciar la renovació de Lewis Hamilton dijous, Mercedes va confirmar ahir que Valtteri Bottas continuarà sent el company del tetracampió el 2019, amb una opció per al 2020. D’aquesta manera, l’equip de l’estrella de tres puntes és el primer dels capdavanters que tanca l’alineació amb vista al pròxim curs. Bottas va entrar a Mercedes l’any passat, per substituir l’aleshores vigent campió Nico Rosberg, que va penjar el casc després de coronar-se. El finlandès, de 28 anys, ha guanyat tres curses, totes el curs passat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)