Contrast de campionat
Fórmula 1. Vettel lidera l’entrenament cronometrat del GP d’Alemanya, mentre que Lewis Hamilton queda a l’estacada en la Q1 i arrencarà des de la setena línia de la graella
Tots dos podien dir que corrien a casa, però ahir el circuit d’Hockenheim va concedir tota la glòria a Sebastian Vettel i va donar carbassa a Lewis Hamilton. El pilot alemany de Ferrari va fer la posició preferent en una última volta prodigiosa en la Q3, mentre que el cap de files de l’equip de matriu alemanya va quedar a l’estacada durant la Q1, de manera que avui arrencarà catorzè.
La dissort de Hamilton la va provocar una fuita hidràulica durant la Q1. Segons va explicar l’equip, en el primer revolt –que els cotxes capdavanters prenien sense aixecar el peu– va perdre la direcció assistida i això el va fer va anar llarg. El W09 va saltironejar sobre el piano, i tot seguit l’enginyer de Lewis, Pete Bonnington, el va comminar a aturar-se per no comprometre la integritat del grup propulsor. El llenguatge corporal del vigent campió traspuava una decepció majúscula, conscient que allà havia enterrat les seves possibilitats de victòria.
La volta perfecta
Räikkönen (1:12.505) i Vettel (1:12.538) van dominar de gust la Q1, però Valtteri Bottas (1:12.152) els va batre en la Q2. El finlandès havia de treure a Mercedes les castanyes del foc en la Q3, i ho va intentar. Vettel va fer 1:11.539 en el primer intent, Kimi va anar llarg a l’entrada de la zona de l’estadi –un altre revolt que es prenia gas a fons, a més de 260 km/h– i va fer 1:11.880, mentre que el seu compatriota de Mercedes es va intercalar entre els Ferrari (1:11.709). Bottas es va enlairar breument fins al primer lloc en el segon i definitiu intent (1:11.416), però Vettel va reblar el clau en el seu últim gir i va llimar dues dècimes al registre del 77. De la Q2 a la Q3, Vettel va millorar d’1,3 segons, cosa que va atribuir a haver encadenat la volta perfecta que tenia al cap des de la Q1 i no a un mode especial de qualificació en el motor vermell. Va ser la cinquena pole del curs, la 55a de la seva carrera i tot just la segona a Hockenheim. Räikkönen es va refer de l’error anterior, però no va poder desbancar el Mercedes de la primera línia.
L’entrenament cronometrat es va disputar amb la pista seca, després que el lliure matinal s’hagués fet sota la pluja. Rere els tres tenors, Max Verstappen va ser quart amb l’únic Red Bull en competició, després de la sanció del seu company, Daniel Ricciardo. L’holandès va ser l’únic que va intentar passar el segon tall amb el pneumàtic tou, però la interrupció de la Q2 per la virolla de Marcus Ericsson el va obligar a fer com els altres i muntar l’ultratou. Així, doncs, els deu primers començaran la cursa amb el compost més tou, mentre que la resta, incloent-hi Hamilton i Ricciardo, podran fer-ho amb un de més de dur i fer una cursa ideal a una aturada. Una variable que pot donar ales a la remuntada de Lewis per mirar de parar el cop de Sebastian.
PROTAGONISTES
LA GRAELLA DE SORTIDA
1r | Sebastian Vettel (Ferrari) | 1:11.212 |
2n | Valtteri Bottas (Mercedes) | 1:11.416 |
3r | Kimi Räikkönen (Ferrari) | 1:11.547 |
4t | Max Verstappen (Red Bull-TAG Heuer) | 1:11.822 |
5è | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | 1:12.200 |
6è | Romain Grosjean (Haas-Ferrari) | 1:12.544 |
7è | Nico Hülkenberg (Renault) | 1:12.560 |
8è | Carlos Sainz (Renault) | 1:12.692 |
9è | Charles Leclerc (Sauber-Ferrari) | 1:12.717 |
10è | Sergio Pérez (Force India-Mercedes) | 1:12.774 |
11è | Fernando Alonso (McLaren-Renault) | 1:13.657 |
12è | Serguei Sirotkin (Williams-Mercedes) | 1:13.702 |
13è | Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) | 1:13.736 |
14è | Lewis Hamilton (Mercedes) | s/temps |
15è | Esteban Ocon (Force India-Mercedes) | 1:13.720 |
16è | Pierre Gasly (Toro Rosso-Honda) | 1:13.749 |
17è | Brendon Hartley (Toro Rosso-Honda) | 1:14.045 |
18è | Lance Stroll (Williams-Mercedes) | 1:14.206 |
19è | Stoffel Vandoorne (McLaren-Renault) | 1:14.401 |
20è | Daniel Ricciardo (Red Bull-TAG Heuer) | s/temps* |
(*) Penalitzat per l’ús d’elements mecànics extres. | ||
Notícies
Dimecres,7 juny 2023