Fórmula 1

Contrast de campionat

Fórmula 1. Vettel lidera l’entrenament cronometrat del GP d’Alemanya, mentre que Lewis Hamilton queda a l’estacada en la Q1 i arrencarà des de la setena línia de la graella

Tots dos podien dir que corrien a casa, però ahir el circuit d’Hockenheim va concedir tota la glòria a Sebastian Vettel i va donar carbassa a Lewis Hamilton. El pilot alemany de Ferrari va fer la posició preferent en una última volta prodigiosa en la Q3, mentre que el cap de files de l’equip de matriu alemanya va quedar a l’estacada durant la Q1, de manera que avui arrencarà catorzè.

La dissort de Hamilton la va provocar una fuita hidràulica durant la Q1. Segons va explicar l’equip, en el primer revolt –que els cotxes capdavanters prenien sense aixecar el peu– va perdre la direcció assistida i això el va fer va anar llarg. El W09 va saltironejar sobre el piano, i tot seguit l’enginyer de Lewis, Pete Bonnington, el va comminar a aturar-se per no comprometre la integritat del grup propulsor. El llenguatge corporal del vigent campió traspuava una decepció majúscula, conscient que allà havia enterrat les seves possibilitats de victòria.

La volta perfecta

Räikkönen (1:12.505) i Vettel (1:12.538) van dominar de gust la Q1, però Valtteri Bottas (1:12.152) els va batre en la Q2. El finlandès havia de treure a Mercedes les castanyes del foc en la Q3, i ho va intentar. Vettel va fer 1:11.539 en el primer intent, Kimi va anar llarg a l’entrada de la zona de l’estadi –un altre revolt que es prenia gas a fons, a més de 260 km/h– i va fer 1:11.880, mentre que el seu compatriota de Mercedes es va intercalar entre els Ferrari (1:11.709). Bottas es va enlairar breument fins al primer lloc en el segon i definitiu intent (1:11.416), però Vettel va reblar el clau en el seu últim gir i va llimar dues dècimes al registre del 77. De la Q2 a la Q3, Vettel va millorar d’1,3 segons, cosa que va atribuir a haver encadenat la volta perfecta que tenia al cap des de la Q1 i no a un mode especial de qualificació en el motor vermell. Va ser la cinquena pole del curs, la 55a de la seva carrera i tot just la segona a Hockenheim. Räikkönen es va refer de l’error anterior, però no va poder desbancar el Mercedes de la primera línia.

L’entrenament cronometrat es va disputar amb la pista seca, després que el lliure matinal s’hagués fet sota la pluja. Rere els tres tenors, Max Verstappen va ser quart amb l’únic Red Bull en competició, després de la sanció del seu company, Daniel Ricciardo. L’holandès va ser l’únic que va intentar passar el segon tall amb el pneumàtic tou, però la interrupció de la Q2 per la virolla de Marcus Ericsson el va obligar a fer com els altres i muntar l’ultratou. Així, doncs, els deu primers començaran la cursa amb el compost més tou, mentre que la resta, incloent-hi Hamilton i Ricciardo, podran fer-ho amb un de més de dur i fer una cursa ideal a una aturada. Una variable que pot donar ales a la remuntada de Lewis per mirar de parar el cop de Sebastian.

PROTAGONISTES

Em sap greu per Lewis. L’esport és millor quan tots els competidors són a la pista
Maurizio Arrivabene
cap de ferrari
Serà una cursa difícil, no serà gens fàcil remuntar. Estic bé; no hi puc fer res, només aclarir el cap i girar full
Lewis Hamilton

LA GRAELLA DE SORTIDA

1r Sebastian Vettel (Ferrari)1:11.212
2nValtteri Bottas (Mercedes)1:11.416
3rKimi Räikkönen (Ferrari)1:11.547
4tMax Verstappen (Red Bull-TAG Heuer)1:11.822
Kevin Magnussen (Haas-Ferrari)1:12.200
Romain Grosjean (Haas-Ferrari)1:12.544
Nico Hülkenberg (Renault)1:12.560
Carlos Sainz (Renault)1:12.692
Charles Leclerc (Sauber-Ferrari)1:12.717
10èSergio Pérez (Force India-Mercedes)1:12.774
11èFernando Alonso (McLaren-Renault)1:13.657
12èSerguei Sirotkin (Williams-Mercedes)1:13.702
13èMarcus Ericsson (Sauber-Ferrari)1:13.736
14èLewis Hamilton (Mercedes)s/temps
15èEsteban Ocon (Force India-Mercedes)1:13.720
16èPierre Gasly (Toro Rosso-Honda)1:13.749
17èBrendon Hartley (Toro Rosso-Honda)1:14.045
18èLance Stroll (Williams-Mercedes)1:14.206
19èStoffel Vandoorne (McLaren-Renault)1:14.401
20èDaniel Ricciardo (Red Bull-TAG Heuer)s/temps*
(*) Penalitzat per l’ús d’elements mecànics extres.
En la Q1 m’he trobat molt a gust amb el cotxe; sabia que si ho treia tot faria una bona volta en la Q3
Sebastian Vettel
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)