Motociclisme

“Hem anat molt al límit; no podia tibar més”

Andrea Dovizioso. Pilot de Ducati

Marc Márquez no era l’únic pilot que complia cent curses a Brno. El cerverí celebrava la xifra rodona d’ençà del seu debut en la categoria reina, el 2013, l’any que Andrea Dovizioso va fitxar per Ducati, quan ja havia completat cinc cursos en MotoGP, amb una solitària victòria aconseguida el 2009 amb Honda. Per tant, ahir l’italià, de 32 anys, també va arribar al centenar de curses amb la marca de Borgo Panigale. Oli en un llum, ho va celebrar amb el triomf, el segon del curs, el novè amb la Desmosedici i el desè de la seva carrera en la cilindrada gran.

Duel dialèctic

Dovi va bastir la victòria sobre la posició preferent aconseguida dissabte, que li va permetre manar des del capdavant i liderar pràcticament totes les voltes, per bé que sempre amb els rivals al clatell. “He sortit bé i això ajuda molt en MotoGP”, va valorar. Però no tot van ser flors i violes. “Ser el líder tota la cursa té l’avantatge que pots gestionar la teva energia i els pneumàtics, però no saps res dels rivals; estàs venut i corres a cegues. Hem anat molt al límit i no podia tibar més”, va reconèixer.

Al capdamunt, un dels rivals era el seu company, Jorge Lorenzo, amb qui havia protagonitzat un duel dialèctic els dies previs. Dovi havia declarat que Ducati no havia fitxat el mallorquí “només per guanyar dues curses; el seu mètode no funciona a Ducati”, una sortida a la qual Lorenzo va replicar: “Que se centri en les seves coses i em deixi anar pel meu camí, i tot anirà millor; si tens Lorenzo emprenyat sempre és pitjor.” L’èxit és el millor bàlsam, però, i ahir el balear va felicitar l’italià al final d’una cursa “fantàstica”. “Jorge és una gran persona, una mica peculiar. De vegades s’enfada, però jo no tinc cap problema amb ell”, va dir el vencedor al micròfon de Movistar MotoGP.

Precisament els dos pilots de Ducati van protagonitzar algunes maniobres espectaculars en les últimes voltes. “La lluita amb Jorge ha estat una mica estranya, perquè normalment s’ataca en les frenades i ell ho feia en els canvis de direcció. Però jo estava preparat, he sabut controlar la situació i recuperar el lloc de seguida”, va explicar. La Ducati encara pateix una mica amb la roda posterior. “Si millorem aquest aspecte, podrem lluitar amb Marc arreu”, va concloure.

“Ser el líder té l’avantatge que pots gestionar el ritme, però corres a cegues”

PROS I CONTRES

És un circuit que em costa, no és el millor per a la nostra moto. He intentat atacar, però en els revolts de dretes no em podia defensar
Marc Márquez

COMPETITIVITAT

Ha estat una cursa espectacular, amb molta lluita. Quan Márquez m’ha atacat, Dovi s’ha pogut escapar
Jorge Lorenzo
He tingut els problemes de sempre amb la roda posterior. Sortint dels revolts perdia temps accelerant
Dani Pedrosa
Des de la meva posició, he vist més cor que cap en la lluita entre les dues Ducati [de Dovizioso i Lorenzo]
Marc Márquez
He pogut anar molt fort al principi, mentre he tingut prou adherència en el pneumàtic posterior
Valentino Rossi
No esperàvem que fos una cursa tan dura, perdíem molt en tracció. Jo sempre dono el màxim, però hem de millorar
Àlex Rins
En l’escalfament he rodat un segon i mig més ràpid que abans. Aquest any no em trobo gens a gust amb la moto
Maverick Viñales
La caiguda de Pol ha estat forta. Però ell és molt fort, un guerrer, i ben segur que mirarà de córrer a Àustria [pròxim GP]
Aleix Espargaró
“Si millorem la gestió de la roda posterior, podrem lluitar amb Marc [Márquez] arreu”
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)