Doble triomf català
Motor. Herberth (Porsche) guanya les 24 Hores de Barcelona, Cupra i Baporo lideren la classificació de turismes i NM Racing s’imposa en GT4
Gran balanç esportiu en la vintena edició de les 24 Hores de Barcelona d’Automobilisme-Trofeu Fermí Vélez. Herberth Motorsport (Allemann, Bohn, Campbell i Renauer, Porsche GT3) i Scuderia Praha (Pisarík, Kral i Malucelli, Ferrari GT3) van lliurar un duel intens, resolt a favor del 911 en la dissetena hora, per una avaria als frens del Ferrari. Amb 677 voltes, Herberth va batre el rècord de voltes del 2011 (669) i va avantatjar Praha d’un sol gir. Després de dues punxades tot just començar, Pareras i Tutumlu (Car Collection, Audi GT3) van remuntar fins al desè lloc.
Dins de les 24H GT Series, NM Racing (Dmitriev, Guillemat, Ibáñez, Llobet i Lloveras, Ginetta) va vèncer en GT4. L’equip de Granollers, primer absolut el 2017, va fer una exhibició de ritme i fiabilitat amb la formació més jove del grup (quatre pilots de 18 anys i un de 19), dirigida destrament per Nil Montserrat des del box.
En les 24H TCE Series, els equips catalans Cupra Racing Monlau (Gutiérrez, Laia Sanz, Alba Cano i Gené, Cupra TCR) i Baporo (Jaume Font, Vescovi, Ferri i Vela, Audi TCR) van fer el doblet. Així doncs, el gironí Francesc Gutiérrez va celebrar la tercera victòria absoluta en les 24 Hores (a la pràctica, GT i TCE eren dues curses en una); en perfecta simetria, 10 i 20 anys després de les anteriors.
Els de Cupra Racing no van tenir “cap incidència”, segons Gutiérrez, per bé que Pérez-Aicart va tenir un fort accident amb l’altre Cupra de Monlau. Baporo també es va guanyar el segon lloc a pols. L’equip de Vic va perdre dues voltes en la vuitena hora per un incident i va caure al cinquè lloc en TCR, però va remuntar per arrodonir el doblet català.