Ferrari, contra les cordes
Fórmula 1. Vettel necessita vèncer en el GP de Rússia per continuar depenent d’ell mateix en la lluita pel títol, però a Sotxi sempre ha guanyat Mercedes
Falten sis curses per al final del campionat del món, i els dos aspirants al títol encara depenen d’ells mateixos per ser campions. Però la situació de Sebastian Vettel i Lewis Hamilton és diametralment oposada. El cap de files de Ferrari necessita vèncer diumenge en el GP de Rússia per continuar ben viu una setmana més. En cas de victòria del cap de files de Mercedes, les urgències que ara tenallen l’equip italià esdevindrien asfixiants i la recta final del curs, un compte enrere implacable fins a la derrota anunciada.
Falten sis curses, i si es prenen les sis anteriors com a referència, el balanç no és gens gratificant per a Ferrari. Hamilton n’ha guanyat quatre i ha estat segon en les altres dues; Vettel va doblegar el seu antagonista a Silverstone i Spa, però amb els altres resultats –un segon lloc, un tercer, un quart i un zero– el seu camí cap al títol s’ha fet molt costerut.
Bastió inexpugnable
Per acabar-ho d’adobar, Sotxi és un altre bastió de Mercedes fins ara inexpugnable, per bé que Ferrari ha aconseguit trencar aquesta tendència al Quebec, Anglaterra i Bèlgica, les tres últimes victòries de Vettel. En les quatre edicions de la cursa pels viaranys de l’antic recinte olímpic de Sotxi sempre hi ha guanyat una fletxa de plata. Fins i tot l’any passat, quan els Ferrari van ocupar la primera línia d’una graella per primer cop en deu anys però el segon pilot de Mercedes, Valtteri Bottas, els va pispar la cartera en l’arrencada –la seva primera victòria en F-1–, igual que va fer Hamilton a Monza a principi d’aquest mes, a costa de Vettel. El tram de 800 metres des de la sortida i fins a la primera frenada és el més llarg del curs al costat de Mèxic i afavoreix el joc dels rebufs. Serà un instant clau en el desenllaç de la cursa i, de retruc, del campionat.
Cosa de dos
A diferència del GP de Singapur, fa quinze dies, en què Max Verstappen va pujar al podi intercalat entre els aspirants Hamilton i Vettel, Red Bull reconeix que a Sotxi probablement no hi pintarà gaire res. No debades, el millor resultat de l’equip de Milton Keynes són dos cinquens llocs. Tant és així que Red Bull es planteja sacrificar la cursa de Max –diumenge fa 21 anys– i Daniel Ricciardo, i muntar un propulsor nou de l’evolució anterior de Renault, la B, cosa que els suposaria arrencar des de la cua de la graella. Tanmateix, així disposarien d’un altre motor fresc per a la recta final del curs, al costat de l’evolució C que van estrenar a Monza, i que l’equip oficial Renault no s’ha atrevit a usar perquè encara no és prou fiable.